• Anonym (Ensam)

Barn på heltid, ingen egen tid. Vad ska jag göra?

Jag är ensam med mina barn sedan 7 år tillbaka och allt känns så hopplöst. Jag arbetar skift vilket innebär att all barnvakt jag har utnyttjas när jag ska jobba. Längtar så efter att träffa en man att dela mitt liv med men vem vill ha en kvinna som är 100% mamma. Känner mig fångad i mitt eget liv. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Barn på heltid, ingen egen tid. Vad ska jag göra?
  • Anonym (a)

Finns det inte möjlighet att barnen är lite längre på förskola/fritids någon dag?
    Du kanske kan hitta någon via internet?

• Anonym (a)

Går du med barnen på några barnaktivteter? Där kan det finnas andra ensamstående att träffa.

• Anonym (Same same)

Samma dilemma här - Har dessutom ingen som kan vara barnvakt - Tror inte jag kommer hitta någon, någonsin. 

• Anonym (1)

Ja så har väl en annan också som inte är ensamstånde men som lever ihop med gemensam barn. Vi har NOLL egentid och NOLL tid tillsammans själva! Bäst har väl separerade föräldrar som delar vårdnaden dom får iaf minst en helg med egen tid och ändå är det dom som klagar mest!

Sorry mitt gnäll, menar inte dig.. men fan vad jag känner att jag vill ha egenjävla tid nu, vi håller båda på att gå in i väggen snart... Nu njuter vi av tystnaden i soffan men snart så vaknar hen :(

• Anonym (Ensam)

Du kan inte ha läst ordentligt. Jag har mina barn på heltid. De har ingen pappa! Såklart att du kan ha egentid??? Det är väl bara att du går ut en promenad på kvällen och deras pappa är hemma med dem eller viseversa. Egentid tillsammans däremot kan jag förstå att det är svårt att hitta om man inte har någon som kan passa barnen då. Jag förstår inte riktigt hur din situation kan göra att min ska kännas lättare. Eller det kanske inte var syftet med kommentaren??

• Nyfiken gul

är barnet 7 år finns det väl möjlighet att börja låta barnet sova hos sina kompisar nån natt här och där?

kan du träffa någon via internet kanske?  Det finns massor med ensamstående pappor och som mycket väl förstår ditt dilemma.

Finns det inga fler ensamma föräldrar omkring ditt barn? kanske ni kan hjälpas åt och försöka nätverka åt varandra ?  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (1)
    Anonym (Ensam) skrev 2013-02-03 21:39:27 följande:
    Du kan inte ha läst ordentligt. Jag har mina barn på heltid. De har ingen pappa! Såklart att du kan ha egentid??? Det är väl bara att du går ut en promenad på kvällen och deras pappa är hemma med dem eller viseversa. Egentid tillsammans däremot kan jag förstå att det är svårt att hitta om man inte har någon som kan passa barnen då. Jag förstår inte riktigt hur din situation kan göra att min ska kännas lättare. Eller det kanske inte var syftet med kommentaren??
    Hej ! Jag tror mig förstå din frågeställning, för så har jag också levt.
    Det är tufft!
    Aldrig kunna gå ut ensam på promenad; inte kunna ta en fika på stan, aldrig  ett eget vuxenliv.

Nu är mina barn vuxna och jag inser att att mitt liv som vuxen, med egentid - är mycket längre än åren med barnen.
    Men det förstod jag inte då! Så kändes det inte.

Det finns ingen pappa och inga mor- och farföräldrar?
    Ingen moster/faster ?
    Som kunde förstå att du behöver  ut ibland och andas egen luft?
  • Anonym (*)

Ge inte upp, det finns säkert någon därute för dig med. Jag var ensamstående i drygt ett år. (nej, ingen pappa alls här heller) Det var tufft, men då hade jag ändå min familj (min mamma och min syster) som ställde upp ibland, så jag fick jobba eller någon gång göra något själv.

Efter drygt ett år träffade jag en man som jag nu lever tillsammans med. MEN även om han finns där så kan jag inte påstå att jag har mer egentid nu.

Hur gamla är dina barn?  

• Anonym (Ensam)

Det var fint skrivet. Dina ord gav mig lite styrka att orka. Tack. Jag har som sagt barnvakt men den utnyttjas när jag jobbar och det är jättesvårt att hitta ett dagjobb (jobbar i vården). Kan ha eentid på vardagarna ibland men ingen annan är ju ledig då. Vilken man sklle vilja vara med mig när det bara innebär uppoffringar? Jag får vänta tills barnen blir stora men det känns så avlägset just nu:(

• Nyfiken gul
    Anonym (Ensam) skrev 2013-02-03 21:51:46 följande:
    Det var fint skrivet. Dina ord gav mig lite styrka att orka. Tack. Jag har som sagt barnvakt men den utnyttjas när jag jobbar och det är jättesvårt att hitta ett dagjobb (jobbar i vården). Kan ha eentid på vardagarna ibland men ingen annan är ju ledig då. Vilken man sklle vilja vara med mig när det bara innebär uppoffringar? Jag får vänta tills barnen blir stora men det känns så avlägset just nu:(
    men stopp nu, vadå uppoffringar?

hittar du en man att leva med så är ni ju TVÅ om familjelivet och då blir allt genast mycket enklare, då kan ni nyttja barnvakten när NI behöver ledig tid ihop och kan vara borta en natt tillsammans tex.

se inte en man som ytterligare något jobbigt, vill han vara ihop med dig så vill han ju givetvis ha hela paketet och är där för att dela dina bördor. Att älska i nöd o lust du vet...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Barn på heltid, ingen egen tid. Vad ska jag göra?