• Babybear

fixakontraktet.se ? lägenheter Stockholm?

Fixakontraktet.se är en sida som ska hjälpa folk som inte ställt upp sig i bostadskö att ändå få ett förstahandskontrakt. Min fästman och jag flyttar hem till Stockholm i sommar och paniken börjar komma, hur fan skall vi få tag på en lägenhet? Andra hands lägenheter är vi väl inte så sugna på men ja, det får bli i andra hands val ;) Tillbaka till fixakontraktet.se
    Är det någon som lyckats få en lägenhet med hjälp av den hemsidan, eller känner någon som gjort?
    Hur kan man på andra sett få tag i ett förstahandskontrakt i Stockholm?  

• Svar på tråden fixakontraktet.se ? lägenheter Stockholm?
  • kamomillmilla

Jag har använt sidan och fick inte ut ett piss av den..

Vad gäller förslagen ovan så kan ni redan nu räkna bort akelius, rikshem och stenafastigheter
    Akelius för att de har allt annat än ett bra rykte och stenafastigheter för att de går över till bostadskön där det krävs att man stått ett par år om man inte är snabb och hittar något via bostadssnabben. Rikshem har samma som stenafastigheter.

Sedan har tyresöbostäder, sollentunahem, väsbyhem och förvaltaren ett köpoäng system så rent krasst kan man räkna bort de också om man inte redan har stått anmäld som sökande hos dom en längre tid..

William 2011-02-08
  • jenny76märsta

vi fick 1:a hand av rikshem en 3:a i märsta hade stått registrerad endast någon mån.

• kamomillmilla
    jenny76märsta skrev 2013-03-07 09:37:11 följande:
    vi fick 1:a hand av rikshem en 3:a i märsta hade stått registrerad endast någon mån.
    Ja man kan absolut ha turen att få något snabbt därifrån ändå, men när det är så tight med tid innan de ska flytta så ligger största chansen i att hitta något i andrahand och sen ta det därifrån.
    William 2011-02-08
  • jenny76märsta

såklart men hopp finns

Svar på tråden fixakontraktet.se ? lägenheter Stockholm?