• Coors

Syskon med pergotime, första med IVF? Nån?

För att göra frågan kort...
    Är de någon som lyckats bli gravid med syskon genom typ pergotime, då första barnet kom till med IVF?

Vi lyckades få våran lilla älskling genom IVF, då jag inte svarat nå på försök med pergotime och sprutor. Jag hade då ingen egen mens (och ägglossning)
    Men nu efter förlossningen och liiite tid (sonen är 2 1/2år) så får jag mens av mig själv och den blir bara mer o mer "regelbunden".
    I början kom den helt hur som men nu ca 30dagar mellan, + - ca 5dagar.   
    Vi har inte haft nå skyd dunder denna tid och inte blivit gravid, har en tid hos en fertilitetsläkare slutat på denna månad.

• Svar på tråden Syskon med pergotime, första med IVF? Nån?
  • many87

Hej
    Jag har också funderat på samma sak. Vi fick också dottern genom ivf.
    Var hos vår läkare igår och fick pergotime utskrivet så vi ska testa dom i hopp om att de ska bli ett syskon :)

• Mamma en gång till

Vi försökte ivf 4 gånger med dåligt resultat, 3-5 ägg varav endast ett blev befruktat eller inget. Första och andra gick på första försöket med pergo, så visst är det lönt testa det. Nummer två är i magen, gravid i v.13. Det var inte.exakt svar på din fråga men pergotime fungerade för mig.

• Coors
    many87 skrev 2013-02-08 20:51:42 följande:
    Hej
    Jag har också funderat på samma sak. Vi fick också dottern genom ivf.
    Var hos vår läkare igår och fick pergotime utskrivet så vi ska testa dom i hopp om att de ska bli ett syskon :)

Åh intressant!
    Får man fråga vad som var orsaken till att ni gjorde IVF?

Hur många gånger ska ni köra med pergotime?   
  • Coors
    Mamma en gång till skrev 2013-02-09 14:06:20 följande:
    Vi försökte ivf 4 gånger med dåligt resultat, 3-5 ägg varav endast ett blev befruktat eller inget. Första och andra gick på första försöket med pergo, så visst är det lönt testa det. Nummer två är i magen, gravid i v.13. Det var inte.exakt svar på din fråga men pergotime fungerade för mig.

Grattis till graviditeten!

Började ni på direkten med IVF utan att prova pergotime innan?

• Mamma en gång till
    Coors skrev 2013-02-11 11:42:14 följande:
    Grattis till graviditeten! Började ni på direkten med IVF utan att prova pergotime innan?   

Tack! Ja, vi började direkt med ivf pga att de inte hittade något fel på oss. Men jag var svårstimulerad med ivf. Jag hade 375 menopur men fick bara ut 3-5 ägg. Så jag tror att det är min ägglossning som spökar. Pergotime var mitt iniativ men läkaren tyckte stt jag kunde få prova det. Jag fick 4 äggblåsor men det blev ett barn, och nu 3 äggblåsor och en i magen. Jag har haft dubbelt så många äggblåsor mot ägg när vi gjorde ivf. 6-7 äggblåsor blev då 3 ägg och 10 äggblåsor blev 5 ägg varav endast ett klarade sig till ET.
  • this is it

Hej hur har det gått för er alla? Undrar nämligen samma sak! Har fått en son med ivf innan dess fungerade inte trippelkur med pergo men har nu fått trippelkur utskriven. Efter amningen har jag haft blödning en gång i månaden men misstänker ingen äl!

Svar på tråden Syskon med pergotime, första med IVF? Nån?