• Anonym (S)

Valde bort henne- tänker på henne varje dag....

Jag var otrogen mot min fru sedan 15 år, för ett år sedan med en kollega i ett halvt år. Dessförinnan hade jag ett okey förhållande med min fru, men vardagsslentrian- gamla hjulspår.. Jag har avslutat med kollegan, jag och frun kämpar med vårt förhållande i FR och själva. Vi har kommit en bit på väg men jag vet inte hur det slutar för oss. Vi har två barn. Problemet är att jag valde bort kollegan men tänker fortfarande på henne varje dag, vi har nästan ingen kontakt längre. Jag vill inget hellre än att sluta tänka på henne! Har jag valt fel??

Någon som har varit med om något liknande och kommit ut på andra sidan?

• Svar på tråden Valde bort henne- tänker på henne varje dag....
  • Fool

Tycker du borde ta dig en ordentlig funderare på det INNAN du säger till din fru att du vill rädda ert förhållande , i annat fall kommer det vara ett dubbelt svek för henne , både att du bedrog henne med en kolklega samt påstod dig vilja rädda förhållandet när du inte ens var säker på att det var det du ville... sluta fega... kör med öppna kort... det är därför ni går på FR , för att tala ut... inte för att undanhålla viktiga delar (som tex att man fortfarande är kär i sin kollega) , allt sånt SKA tas upp på FR för att det ska vara värt det , annars kan man lika gärna lägga ner det.

• Anonym

Om du fortfarande tänker på din kollega så är det kanske så att du helt enkelt inte avslutat relationen med kollegan på rätt sätt? Om du har avslutat det på rätt sätt enligt dom sociala regler som finns och enligt dina egna etiska värderingar så kanske du inte följt bruksanvisningen ordentligt som finns för att leva i ett lyckligt äktenskap... Typ respekt, kärlek och viljan att vara tillsammans? Det räcker inte med att "andra" anser att man ska vara tillsammans, eller att den ena partnern tycker att äktenskapet ska fortsätta... Du måste vilja det själv, annars kan ni spendera miljarders av timmar i olika typer av rådgivning utan att nå det resultat som ni önskar. 
    Du säger att du nästan inte har någon kontakt med kollegan längre, kanske det är dags att kontakta kollegan för att du ska få ett svar på dina funderingar? I samma sekund som kollegan svarar så kommer ditt hjärta att tala om för dig vad du ska göra....
    Lycka till!

• Anonym (Samma)

Ja, jag sitter i samma sits... Men jag tror att den andre är lockande just därför att det är förbjudet. Och jag har avslutat all kontakt med honom därför att jag valde min man. Vi har massor att jobba på...men är gräset verkligen grönare på andra sidan? Tror inte det.

Svar på tråden Valde bort henne- tänker på henne varje dag....