Jag tycker inte om min bästa kompis barn!
Jag skäms verkligen men jag tycker inte om min bästa kompis barn! Hon har 2barn på 1½ och 4½ och jag har ett på 2½. Problemet är nog tror jag att vi har så otroligt olika syn på det här med uppforstran.
Min kompis kör på konceptet fri uppfostran och jag anser att det äldsta barnet är fruktansvärt bortskämt och får alltid sin vilja igenom och är riktigt taskig med sitt syskon. Visst, jag förstår att syskon bråkar men om dom slåss så anser jag att det är förälderns uppgift att gå emellan och säga till att det är fel, men det händer inte.
Det enda hon säger är att det äldsta barnet kommer att få igen när det yngre blir större, för mej låter det helt absurt! Mitt barn blir ängslig och rädd när vi hälsar på dom. Hos oss tillåts inget våld alls! Men det är svårt när man är hos andra och hälsar på och dom slåss och ingen säger till medans jag förklarar för mitt barn att det är fel att slåss.
Det äldre barnet har jag sett flera gånger kommer springande i full fart bakom det mindre barnet och knuffar hen rätt ner i backen och min kompis säger inget utan bara skrattar och säger "vad ni håller på".
Jag känner att jag backar undan för jag vet inte hur jag ska hantera situationen riktigt, jag kan ju inte lägga mej i hur dom vill uppfostra sina barn men det känns som våran vänskap försvinner pga det här.
Vill tillägga att jag även sagt till på skarpen några gånger åt det äldsta barnet när det gett sej på mitt barn och då har hen börjat grina och hela situationen har blivit stel och konstig.
Äh, jag var bara tvungen att få ventilera lite för jag tycker det är så himla märkligt att man låter sina barn slåss utan att man säger till.
Vad säger ni andra?