få igång sexlivet igen, tips?
Vårt sexliv har varit ganska dött de senaste åren. Och med dött menar jag inte sex "bara" 1 gång i veckan eller ens 1 gång i månaden utan max 1 gång om året eller ännu mer sällan.
Det är mannen som är "problemet". Det har varit obalans mellan oss från början då jag har haft mycket större lust än han, han känner sig otillräcklig och får prestationsångest när jag försöker ta initiativ. Han säger att han vill ha sex men det blir liksom bara inte av. Jag vet att han runkar ibland, så impotent eller helt asexuell är han inte.
Nu har jag tröttnat och känner att det är antingen att fixa det här eller gå isär som gäller. Och eftersom jag älskar honom och vill leva med honom så vill jag naturligtvis inte gärna lämna honom.
Har ni några tips? Det vanliga, typ god middag med levande ljus och vin, snygga underkläder osv har jag testat otaliga gånger, det funkar inte. Spontana avsugningar när man minst anar det känner han sig obekväm med och tackar nej till så det har jag också slutat försöka.
Det känns som vi har kört fast i vardagsrutinerna och jag är lite inne på att vi kanske behöver komma hemifrån över en helg eller så för att få till det, för att väcka lusten igen. Vad har ni för tips om det?
Jag tänker mig att ev åka iväg till en storstad (eller mindre också för den delen om allt stämmer), kanske bo på ett hotell centralt och gå ut på någon eller några "sexiga" (fri tolkning) aktiviteter under dagen så man kan gå runt och kåta upp sig en stund innan man kommer in till hotellet. Eller spa e dy ute på landet skulle kanske också funka. Bara det inte är alltför dyrt, och att rummet har en stor och bra säng att sexa loss i En rymlig dusch eller jacuzzi på rummet vore också trevligt.
Kom igen, överös mig med era tips och erfarenheter!