• Iwashere

Feedback personligt brev lokalvårdare - snälla hjälp!

Hej,

Jag vill jobba som lokalvårdare i stockholm och måste få ett jobb inom 2 månader. Jag har inga erfarenhet eller utbildning av att vara lokalvårdare men jag måste få ett jobb. Snälla, ni som är erfarna lokalvårdare och har fått ett jobb. Vad ska jag skriva för att garanterat få ett jobb? Ge lite feedback. Skulle uppskattas enormt.

Hejsan

Mitt namn är ZZZ och jag är EE år. Jag läste er annons och blev väldigt intresserad av att söka ett arbete hos er. Att städa är något jag tycker väldigt mycket om och gör det rätt mycket i min fritid, har en lång erfarenhet av det och det är något jag vill arbeta med. Jag har egenskaper som skulle hjälpa mig att göra ett bra jobb ifrån mig.

Jag gillar att ta initiativ så fort jag har satt mig in i en utmaning och är ambitiös i alla mina utmaningar i livet. Mina viktigaste egenskaper skulle jag hävda är punktlighet, noggrannhet och även flexibilitet och jag fungerar väldigt bra under stressiga omständigheter. Jag är dessutom initiativrik, självgående och trivs bra att arbeta med att arbeta i grupp. Jag är lätt lärd och förstår väldigt snabbt hur olika saker fungerar. Jag kan dock ibland framstå som lite blyg i början men det släpper oftast snabbt och mot kunderna kan jag gå in i en professionell roll där jag är positiv och är till hjälp.

Som person är jag rationell, lättsam, glad,  bestämd samtidigt som jag är lyhörd. På fritiden umgås jag med min familj och vänner. Jag tycker även om att sysselsätta mig och arbeta mot mina mål. Ser fram emot att få träffa er för en mer personlig presentation av mig själv.

Med vänlig hälsningar
  • Svar på tråden Feedback personligt brev lokalvårdare - snälla hjälp!
  • Miss Cee
    "Jag läste er annons och blev väldigt intresserad av att söka ett arbete hos er".
    Varför då? Vad är det i deras företag och jobb som du tycker är lockande? För att vara krass så är det ett städjobb du söker, så om du ska påstå att du blev väldigt intresserad av deras tjänst så krävs det att du förklarar dig bättre om de ska tro på dig.

"Att städa är något jag tycker väldigt mycket om och gör det rätt mycket i (på) min fritid, har en lång erfarenhet av det och det är något jag vill arbeta med. "
    I ditt läge skulle jag hellre skriva att "jag är en person som tycker om att ha snyggt och prydligt runt mig, och uppskattar både arbetet och resultatet med att göra fint i min omgivning".
    Vad är det du har lång erfarenhet av? Du skriver ju i ts att du inte har någon städerfarenhet, och att man städar i sitt eget hem är inget du kan kalla för "lång erfarenhet". Om du däremot tex hjälpt din gamla mormor med städningen de sista åren eftersom hon är sjuk så kan ju det vara något att nämna.

Jag har egenskaper som skulle hjälpa mig att göra ett bra jobb ifrån mig.
    Jag gillar att ta initiativ så fort jag har satt mig in i en utmaning och är ambitiös i alla mina utmaningar i livet. Mina viktigaste egenskaper skulle jag hävda är punktlighet, noggrannhet och även flexibilitet och jag fungerar väldigt bra under stressiga omständigheter. Jag är dessutom initiativrik, självgående och trivs bra att arbeta med att arbeta i grupp. Jag är lätt lärd och förstår väldigt snabbt hur olika saker fungerar. Jag kan dock ibland framstå som lite blyg i början men det släpper oftast snabbt och mot kunderna kan jag gå in i en professionell roll där jag är positiv och är till hjälp.
    Du staplar väldigt mycket ord här. Dra ner eller förklara hur det rent konkret märks på dig när du jobbar.

Som person är jag rationell, lättsam, glad,  bestämd samtidigt som jag är lyhörd. På fritiden umgås jag med min familj och vänner. Jag tycker även om att sysselsätta mig och arbeta mot mina mål. Ser fram emot att få träffa er för en mer personlig presentation av mig själv.

ALLA umgås med sin familj och vänner. Det säger inte ett dugg om dig som person. Något annat måste du ju göra på fritiden?

Vad har du jobbat innan?

Och framför allt, vad kan du berätta om övertygar dem om att du inte kommer att sticka om 2 veckor när du hittat ett annat jobb?

Ordet
  • Iwashere

Tack så mycket för din feedback! Jag ska jobba hårt med att redigera personliga brevet imorgon och återkommer. :) Jobbar du som lokalvårdare eller?

Tack! :D

MVH

• sötarara
    Miss Cee skrev 2013-02-04 20:13:44 följande:
    "Jag läste er annons och blev väldigt intresserad av att söka ett arbete hos er".
    Varför då? Vad är det i deras företag och jobb som du tycker är lockande? För att vara krass så är det ett städjobb du söker, så om du ska påstå att du blev väldigt intresserad av deras tjänst så krävs det att du förklarar dig bättre om de ska tro på dig.

"Att städa är något jag tycker väldigt mycket om och gör det rätt mycket i (på) min fritid, har en lång erfarenhet av det och det är något jag vill arbeta med. "
    I ditt läge skulle jag hellre skriva att "jag är en person som tycker om att ha snyggt och prydligt runt mig, och uppskattar både arbetet och resultatet med att göra fint i min omgivning".
    Vad är det du har lång erfarenhet av? Du skriver ju i ts att du inte har någon städerfarenhet, och att man städar i sitt eget hem är inget du kan kalla för "lång erfarenhet". Om du däremot tex hjälpt din gamla mormor med städningen de sista åren eftersom hon är sjuk så kan ju det vara något att nämna.

Jag har egenskaper som skulle hjälpa mig att göra ett bra jobb ifrån mig.Jag gillar att ta initiativ så fort jag har satt mig in i en utmaning och är ambitiös i alla mina utmaningar i livet. Mina viktigaste egenskaper skulle jag hävda är punktlighet, noggrannhet och även flexibilitet och jag fungerar väldigt bra under stressiga omständigheter. Jag är dessutom initiativrik, självgående och trivs bra att arbeta med att arbeta i grupp. Jag är lätt lärd och förstår väldigt snabbt hur olika saker fungerar. Jag kan dock ibland framstå som lite blyg i början men det släpper oftast snabbt och mot kunderna kan jag gå in i en professionell roll där jag är positiv och är till hjälp.
    Du staplar väldigt mycket ord här. Dra ner eller förklara hur det rent konkret märks på dig när du jobbar.

ALLA umgås med sin familj och vänner. Det säger inte ett dugg om dig som person. Något annat måste du ju göra på fritiden?

Vad har du jobbat innan?

Och framför allt, vad kan du berätta om övertygar dem om att du inte kommer att sticka om 2 veckor när du hittat ett annat jobb?

• anton123

Hej!

Jag håller ganska mycket med personen som skrev det första svaret. Vill du jobba som städare är det kanske värt att nämna om du har hjälpt någon med städningen. Att du har erfarenhet av städning hemma betyder ju inte så mycket då alla städar hemma.

Bra sagt också att du inte ska stapla ord utan försöka ge exempel på hur du har använt dessa egenskaper förut och hur de relaterar till jobbet.

Lycka till med jobbsökandet!

• fawziya
    Hejsan

Mitt namn är fowzi och jag är 25 år. Jag läste er annons och blev väldigt intresserad av att söka ett arbete hos er. Att städa är något jag tycker väldigt mycket om och gör det rätt mycket i min fritid, har en kort erfarenhet av det och det är något jag vill arbeta med. Jag har egenskaper som skulle hjälpa mig att göra ett bra jobb ifrån mig.

som person  är jag ,glad,hjälpsam,och ansvarsfull.jag tycker om att träffa människor och är bra på att samarbeta.Dessutom har jag lätt for att låra mig nya saker.

snälla er kan ni kontakt mig.
    mvh
    fzy

• spirituality
    fawziya skrev 2013-05-17 01:21:35 följande:
    Hejsan

Mitt namn är fowzi och jag är 25 år. Jag läste er annons och blev väldigt intresserad av att söka ett arbete hos er. Att städa är något jag tycker väldigt mycket om och gör det rätt mycket i min fritid, har en kort erfarenhet av det och det är något jag vill arbeta med. Jag har egenskaper som skulle hjälpa mig att göra ett bra jobb ifrån mig.

som person  är jag ,glad,hjälpsam,och ansvarsfull.jag tycker om att träffa människor och är bra på att samarbeta.Dessutom har jag lätt for att låra mig nya saker.

snälla er kan ni kontakt mig.
    mvh
    fzy

Tänk på stavfel, grammatik, stor bokstav osv. Det ser väldigt illa ut annars.
    Du skriver att du har egenskaper som skulle hjälpa dig att göra ett bra jobb - vad för egenskaper? Ge några exempel, gärna också konkret hur det uttrycker sig i vardagen.
    Skriv inte "snälla ni, kan ni kontakta mig", det låter ganska desperat tyvärr. Skriv gärna ut "vänliga hälsningar, förnamn efternamn" istället för bara "mvh fowxi"
  • Theorese

Jag vet inte, men ditt namn och ålder är irrelevant i brevet. "Jag läste er annons och blev mycket intresserad av att söka ett arbete hos er." Är det det utannonserade jobbet du söker eller vilket som helst? Tala gärna om vad som lockade dig i annonsen. Vilka egenskaper och erfarenheter efterfrågas i annonsen?

• vebber

Det man inom lokalvården letar efter är människor med energi, effektivitet och noggrannhet. Men det är också viktigt att du som sökande ställer krav på din arbetsgivare så att du får rätt utbildningar i arbetsutförande så du slipper arbetsskador. 
    Hitta ett bolag vars ägare har städat själva och därför vet vilka utmaningar som ni möts med varje dag. Då har de bättre förutsättningar att göra ert jobb mycket bättre! Sedan är det viktigt att de är anslutna till facket! :)

Söker du jobb kan du alltid kolla med Kundia, har en vän som precis fick jobb där :)..

Lycka till! 

• Yasar Bayar

Hejsan

Mitt namn är ZZZ och jag är EE år. Jag läste er annons och blev väldigt intresserad av att söka ett arbete hos er. Att städa är något jag tycker väldigt mycket om och gör det rätt mycket i min fritid, har en lång erfarenhet av det och det är något jag vill arbeta med. Jag har egenskaper som skulle hjälpa mig att göra ett bra jobb ifrån mig.

Med vänlig hälsningar
Svar på tråden Feedback personligt brev lokalvårdare - snälla hjälp!