• LAMadde

Vart ska vi resa med barn i sommar?

Vi bor i USA och ska åka hem till Sverige nu i sommar. Vill ta med hela familjen till lite varmare breddgrader också men vet inte alls vart vi ska åka. Är jag, min man och våra 3 barn (som då kommer vara ca 5, 3 och 6mån). Alla förslag välkommna. Vi vill ha nära till hav och strand och barnvänligt (tex inte branta backar och trappor).

• Svar på tråden Vart ska vi resa med barn i sommar?
  • ryken

Vi har rest en hel del med både 2 och 4 barn ..världen över, Jag skulle nog faktiskt säga Mallis, går snabbt dit, ok mat,mycket för barna att göra där,långgrunt.. ja faktiskt allt är toppen där!
    Alcudia eller port de pollenca 

• ryken

Yes absolut! Mallis helt fantastiskt framförallt Alcudia och port pollencia..pollencia ngt vassare, men man bör hyra bil för att få uppleva Mallis.. en dagstur med bil och 4 barn i åldrarna 2,2,4,7 inga problem.. Fanns sådana guldställen som inge går att beskriva.

• LAMadde

Tack för förslagen. Mallis var vi till för 2 år sedan, så det är nog ett av de enda ställena vi inte vill åka till. Absolut inte för att det var något fel, men för att vi redan varit där (som familj). Vi har rest mycket med barnen. Blir sverige 1-2ggr om året och sedan 1-2 resor utöver det. Men då blir det karibien, mexico, hawaii.etc. dvs resmål som ligger på vår sida av jorden. Vi har förutom Mallis aldrig rest i Europa med barnen.

• Delphin80

Ett tips är åk till Kroatien. Underbara ständer och hav mycket att se och bra priser och ett direkt flyg tar det tre timmar till split. Har di frågor om vart i Kroatien så hör av så kan jag tipsa dig om några platser.

• LAMadde
    Delphin80 skrev 2013-02-06 17:59:33 följande:
    Ett tips är åk till Kroatien. Underbara ständer och hav mycket att se och bra priser och ett direkt flyg tar det tre timmar till split. Har di frågor om vart i Kroatien så hör av så kan jag tipsa dig om några platser.
    Ja Kroatien vill min man väldigt gärna åka till. Hur är vädret i början-mitten av Juni? Har inte alls läst på så mycket om Kroatien, men det är absolut intressant.
  • ryken

Yes kroatien också fint.. Men inte split eller, dubrownik för dyyrt där och lite att göra för barna. Zadar i kroatien

Svar på tråden Vart ska vi resa med barn i sommar?