• Linur

Erfarenheter av förskolor i Falun?

Hej! 
    I höst kommer vi att flytta till Falun med en nyfödd och en 4-åring, och behöver hjälp - vilka förskolor finns, och vilka är bra?! 

Vi kan tänka oss både kommunala och privata förskolor, eller kanske dagmamma (som säkert heter något annat mer politiskt korrekt...) bara det är på "rätt" sida stan, dvs mot Hosjö, Uddnäs, Norslund m omnejd. 

Vore supertacksom om du som bor/bott i Falun har några tips!  

• Svar på tråden Erfarenheter av förskolor i Falun?
  • mosth

hej! nyss fått barn så har ingen erfarenhet av barnomsorg, men såg ditt inlägg när jag letade dagmamma  i falun..

gå med i facebokgruppen "Häng i Falun" och "föräldrar i Dalarna" kanske finns det någon förälder där som kan rekommendera något.  kolla även in "flytta till dalarna" på www.regiondalarna.se.
     lycka till!! 

• Linur

Mosth - Tack för tipsen! Vi fnular också på dagmamma med är lite ovana vid det eftersom det är ovanligt i Sthlm där vi bor nu. Hur tänker ni, verkar det vara en bra "dagmammakultur" i Falun?

• ekfan
    Linur skrev 2013-03-27 22:46:20 följande:
    Mosth - Tack för tipsen! Vi fnular också på dagmamma med är lite ovana vid det eftersom det är ovanligt i Sthlm där vi bor nu. Hur tänker ni, verkar det vara en bra "dagmammakultur" i Falun?

Linur skrev 2013-03-27 22:46:20 följande:

Hej! Vår son är 8 månader så jag har ingen erfarenhet av vare sig förskola eller dagmammor i Falun! Däremot kan jag skriva att det finns många dagmammor (8 st) i Hosjö, vilket verkar vara "din" sida av stan, där vi också bor :) Vi har varit till en och hälsat på och sedan ansökt om plats hos henne till hösten. Ett tips är att kolla på falun.se och leta dig fram till Pedagogisk omsorg (som är det "riktiga" namnet för dagmammor), där finns information om de olika grupperna och deras verksamhet! Finns även information om förskolor på hemsidan om du är intresserad av det :) Lycka till!
Svar på tråden Erfarenheter av förskolor i Falun?