• Freas

Ung mamma

Hur gamla/unga var ni när ni fick era barn?

Jag var 17 år när jag fick första, 18 när jag fick andra och sen blev det ett hopp till 26 år innan nr 3 kom.
    Alla 3 är tjejer.
    Har även 2 barnbarn på 3 år och 1,5 år (de är killar Glad)

Varje ny dag är en ny möjlighet att förändra ditt liv
  • Svar på tråden Ung mamma
  • Tovenaeve

Hejsan ! 
    Jag har fått mitt första nu o hon är 5 månader, jag är 19 nu :)  

• Emme Emme

Jag var också 17 år när jag fick min första, 22 när jag fick mitt andra, 23 år med mitt tredje och är nu gravid med mitt fjärde och är nu 24 år:))

• Freas

Kul att ni svarat.
    Hur upplever ni att ni har blivit bemötta som ung mamma? Mina kompisar som jag hade då vände mig ryggen. Hade turen att hitta nya i samma situation som mig.
    Nu tycker jag att det är en fördel att få barn tidigt. Är ju endast 40 och har redan 2 barnbarn och nu orkar jag ju leka och stoja med dem Skrattande

Varje ny dag är en ny möjlighet att förändra ditt liv.
  • bubbla2012

Fick första när jag var 21 och väntar mitt andra nu vid 24. Har känt mer fördomar av jämngamla när man först träffar på någon ny " va, har DU barn!?"..och jag var ändå 21 när jag fick min första. Tycker man ska vara liten så himla länge i dagens samhäle och aldrig riktigt bli vuxen. När folk väl känner mig är det hur naturligt som helst för dem att jag har barn, tror många utgår ifrån sig själva och hur de hade gjort..

• Emme Emme

Samhället har inte varit anpassat för oss unga mammor vilket många gånger varit otroligt jobbigt! Mina jämngamla vänner försvann med men jag vann ett par nya genom att aktivt besöka öppna förskolan mm. De var ju lite äldre än mig men vi hade ju bl.a våra småbarn gemensamt så många av dom finns kvar idag:)

• Freas
    Emme Emme skrev 2013-02-05 21:41:31 följande:
    Samhället har inte varit anpassat för oss unga mammor vilket många gånger varit otroligt jobbigt! Mina jämngamla vänner försvann med men jag vann ett par nya genom att aktivt besöka öppna förskolan mm. De var ju lite äldre än mig men vi hade ju bl.a våra småbarn gemensamt så många av dom finns kvar idag:)

Samma sak "hände" mig.
    Nu har jag ju inga småbarn längre (22, 21 och 13 år), men många av dem som jag träffade på öppna förskolan har jag kontakt med än idag, även om vi inte kan träffas så ofta (bor inte kvar på samma ställe).
    Fick höra massa dumma kommentarer då jag berättade för kompisar osv att jag var gravid. Tur att jag hade min syster och mina föräldrar som stöd.
    Varje ny dag är en ny möjlighet att förändra ditt liv.
  • Mithra

Fick min dotter 3mån före min 17årsdag. Nu är jag 24år och fick mitt andra barn, en son, för 2 veckor sedan.

Svar på tråden Ung mamma