Vilken förlossningsavdelning i Stockholm rekommenderar du?
Vilka är bra och vilka är mindre bra enligt dina erfarenheter och varför?
Vilka är bra och vilka är mindre bra enligt dina erfarenheter och varför?
Jag har bara en erfarenhet; Danderyd. En av de fem barnmorskor jag träffade var suboptimal, de andra jätterara och bra.
Vi fick jättebra vård på Huddinge sjukhus, både när jag födde första barnet och sedan tvillingarna för fyra veckor sedan.
Tvilling
Har bf 26/2 och valt Huddinge, visst är där garanti på eget rum och att pappan får stanna?
Grattis till tvillingarna :)
BB Stockholm. Klart bäst! :D
Vi var på södersjukhuset på ringvägen i stan. Vi var nöjda med det
Hoppas 2012: Så måste det vara, för vår del har det aldrig varit snack om annat någon av gångerna. Tyckte BB kryllade av pappor och jag hörde aldrig talas om någon som delade rum.
Hela vägen, från besöket när vi hade falsklarm före jul till vårt andra besök på amningsmottagningen häromveckan, har vi fått ett fantastiskt bra bemötande. Att föda tvillingar, varav en i säte, är ju lite speciellt - en massa personer var inblandade. Sju personer i rummet och ett neo-team på standby om barnen skulle må dåligt. Kändes hur tryggt som helst och allt gick jättebra.
Tack för grattis!
Dom gör inte snitt inne på bb Stockholm men behövs snitt så är man på operation ungefär lika fort som från Danderyd! ;)
Dottern föddes på Huddinge och vi var och är nöjda med det valet. Planerar ks så vet inte hur det är för andra men har fått höra gott från en vän som fött både genom ks och vag förl.
Vi hade eget rum och eget badrum. På den avdelning vi var på fick hälften dela och hälften hade egna badrum