• qosmo

Hjälp med kläder på bröllop i mars?!

Har blivit bjuden på bröllop i början av mars. Har ingen aning m vad man kan ha på sig. De är ingen dresscode. Jag tycker de känns lite kallt å ha klänning men hud strumpbyxor under. Men de känns också fel med svarta leggings?? Svarta byxor känns också fel eller är detonej? Det ska ju vara färgglatt å så men e svårt när de typ fortfarande e vinter då :P Känns som att antingen ser man för somrig ut lr för mörk ut..hjäälp va hade ni tagit på er?! :) Tack!!

• Svar på tråden Hjälp med kläder på bröllop i mars?!
  • Lena

Jag hade tagit en ganska färgglad klänning och vita yllestrumpebyxor

• Nyfiken gul

Ett par riktigt snygga stickade strumpbyxor går alldeles utmärkt att ha under en fin kjol eller klänning. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • hallontryffel

Om du vill ha tunna strumpbyxor kan du ju ta ett par mörka eller i en färg som tas upp i övriga kläder -eller varför inte ett par snygga mönstrade?

• La Lola

"Ingen klädsel angiven (vid eftermiddagsbröllop) innebär egentligen frack, men den traditionen är inte känd bland alla idag, så här är det klokt att höra sig för hos värdparet om vad som är tänkt. "

www.brollopsguiden.se/mode-och-skonhet/kladkod-ratt-kladd/271

Ring o fråga för säkerhets skull så att du inte kommer i fel kläder.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • qosmo

Hej å tack för svaren! Jag frågade om kläder idag. Å de va tur. För hennes familj är jätte kristna. Å då får man inte ens ha en knälång kjol. Utan jag var tvungen å en hel lång klänning men ingen urringning helst..kmr bli svårare än va ja trodde :O spc när ja inte har råd å köpa en dyr aftonklänning heller..=/

• Lena
    qosmo skrev 2013-02-05 23:52:56 följande:
    Hej å tack för svaren! Jag frågade om kläder idag. Å de va tur. För hennes familj är jätte kristna. Å då får man inte ens ha en knälång kjol. Utan jag var tvungen å en hel lång klänning men ingen urringning helst..kmr bli svårare än va ja trodde :O spc när ja inte har råd å köpa en dyr aftonklänning heller..=/
    Varför räcker det inte med en hellång kjol och en blus som är helt knäppt?

• Nyfiken gul
    qosmo skrev 2013-02-05 23:52:56 följande:
    dyr aftonklänning behöver du inte.

Kör ett mellanting... en jättevacker maxiklänning (dom är ju golvlånga)

ha antingen sen en tunn spetstopp under klänningen eller en kofta/bolero/poncho/kavaj ovanpå.

problem solved!

maxiklänningar kostar några hundralappar 
  • Nyfiken gul

www.bubbleroom.se/sv/kvinna/maxikl%C3%A4nningar

här har du sökresultat på maxiklänningar, jättevackra långklänningar och många av dom behöver du inte ens nån tröja eller kofta till. 

Svar på tråden Hjälp med kläder på bröllop i mars?!