• Anonym

Hur gör ni när ni är sjuka, men ändå måste ta hand om barnen?

Jag är sjuk (hög feber, halsont, värk i kroppen) och har två sjuka barn hemma plus en ettåring. Min man jobbar.  Mao så får jag bita ihop tills min man lyckas komma ifrån jobbet.

Hur gör ni andra när ni är sjuka, men ändå måste ta hand om barn? Har ni några supertips om hur man överlever? 

• Svar på tråden Hur gör ni när ni är sjuka, men ändå måste ta hand om barnen?
  • Furstinna

Biter i det sura och fixar det.

• Home85
    Furstinna skrev 2013-02-05 10:21:53 följande:
  • Petrellie

Tar en Alvedom och biter ihop. Låter barnen titta på obgränsat med film (svårt med en ettåring förstås). Ser till att det finns lätthanterlig mat hemma.

Och om det inte går för att jag inte fysiskt kan ta hand om barnen på ett säkert sätt (som för två veckor sedan när jag hade influensa och var närmast medvetslös av feber) så får min man komma hem och vabba.

• Hallonmumsan

Vi drar ner tempot och sitter vid tv:n hela dagen. När barnen var så små som ett år så såg jag till att säkra hemmet så det bara gick att vara idet rum jag var så jag kunde hålla koll. Orkar man inte laga mat så får man ringa hemkörning av mat. Ända gången maken hållt sig hemma när jag varit dålig var när jag var kräksjuk och barnen var försmå för att klara saker själva.

• Palma

Ligger just nu nerbäddad i soffan. Har fruktansvärd migrän och en sjuk 4åring. Det blir TV och mackor tills mannen kommer hem ikväll.

• HWR

Tar en alvedon, drar fram kuddar, madrass och täcken på golvet i vardagsrummet, sätter på en film/barnkanal. Sen lägger jag mig där, barnen får leka runt mig eller titta på film. 
    Det blir enkla maträtter, som fiskbullar eller korv. Russin och kex får de äta i vardagsrummet. Mutor....

Krya på dig TS!

Är jag riktig sjuk så får dock sambon vabba..men det ska vara i nödfall. Man klarar nån dag eller två på golvet med barnen :) 

• Frontline
    Furstinna skrev 2013-02-05 10:21:53 följande:
    Precis så enkelt är det...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Fröken reserverad

Jag ligger i soffan då och har bunkrat upp med massor av barnfilm. Är min dotter frisk så får hon leka själv eller se film. Lagar lätt mat som går snabbt (fiskbullar och korv tex).
    Är hon sjuk ligger vi i sängen och kollar film och sover. 

Reserverad står för upptagen.
  • Sazee

Beror på hur sjuk jag är. Är de magsjuka för båda så brukar sambon få vabba. Annars är de fritt antal filmer som gäller för sonen och mys i soffan.

Svar på tråden Hur gör ni när ni är sjuka, men ändå måste ta hand om barnen?