• Anonym

Punktering på UJ däck. Kostnad?

Hej, jag vet inte om tråden passar här,men frågar ändå!

Jag köpte en beg Urban Jungle duo och den är toppenfin! Men efter mååånga promenader med den, så upptäckte jag idag att jag fått punktering på framdäcket. Jag undrar vart man lagar sånt? Och vad det kan kosta? Jag har en UJ enkel också, men aldrig haft punktering på den, så därför vet jag inte vad sånt kan kosta.

Jag bor i stockholm, så om ni har förslag på vart man kan laga det så vore jag tacksam!

Ps. Tar man med hela vagnen eller räcker det med att bara ta med däcket? 

• Svar på tråden Punktering på UJ däck. Kostnad?
  • stickkontakt

Kan man inte bara laga punkan med ett vanligt cykelpunkteringskit? Det kostar inte många kronor på Clas Ohlsson eller biltema. Eller har UJ nån slags speciella däck som man inte kan laga själv?

• Anonym
    stickkontakt skrev 2013-02-05 11:50:39 följande:
    Kan man inte bara laga punkan med ett vanligt cykelpunkteringskit? Det kostar inte många kronor på Clas Ohlsson eller biltema. Eller har UJ nån slags speciella däck som man inte kan laga själv?
    Ingen aning om det går med dom kiten, jag hoppas ju det 
  • Aileen Allannah

Det går säkert att laga med vanliga cykelreparationskit. Eller ta med däcket till en cykelhandlare och be om hjälp om du inte kan själv.

• stickkontakt
    Anonym skrev 2013-02-05 11:53:44 följande:
    Ingen aning om det går med dom kiten, jag hoppas ju det 
    Är det vanliga däck med en slang i så är det inga problem. Då är det bara att köpa ett kit och fixa det hemma.
  • Anonym (hm)

biltema har både däck och slang som passar, 12" är det som du ska ha, även ica maxi har passande...
    vi bytte slang rakt av istället för att laga på vår uj vi hade.. 

Svar på tråden Punktering på UJ däck. Kostnad?