• Dr Mupp

Allergisk mot plåster.

Precis som jag så verkar sonen allergisk mot plåster. Han får blåsor i huden där själva klisterdelen sitter. 

Vad finns det för alternativ till vanligt plåster. Jag som vuxen undviker plåster men treåringar gör sig illa betydligt mer än jag.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Allergisk mot plåster.
  • annzah

Jag är enormt allergisk mot plåster - men bara textilplåster, vet inte om det är det du testat på sonen? 

Textilplåster innehåller ett ämne som heter kolofonium - samma som finns i post it-lappar för övrigt - som man kan bli jätteallergisk mot. Jag får  upphöjda röda utslag med blåsor som kliar som synden... 

Plastplåster däremot fungerar bra!  

• annzah

Och nu tryckte jag för fort :) Som sagt, plastplåster fungerar bra för mig så det kan vara värt att prova på sonen, men fråga på Apoteket också, jag vet att det finns hypoallergenska versioner. 

• Dr Mupp

Han har reagerat på alla typer av plåster vi testat, värst är dock textilplåster. 

Jag tål inga former av plåster inkl kirurgtejp, efter mitt kejsarsnitt fick jag en snordyr siliconhäfta.  

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Allergisk mot plåster.