• karlakakan

Bästa MVC mottagning i Stockholmsområdet norrort/city?

Hej!

Jag är gravid i veckan 6+4 (första barnet) och undrar lite vilken/vilka MVC mottagningar som kan rekomenderas?
    Eftersom vi har fritt vårdval så kan man ju välja vilken mottagning som helst och jag kollar nu runt lite.

Den som ligger närmast mitt hem och jobb är Prima Liv på Danderyds sjukhus (jag bor i Vaxholm) men jag kan absolut tänka mig att åka till både tex Täby och Sthlm city om varma rekomendationer finns.
    Så länge man kan ta sig dit relativt smärtfritt med kollektivtrafiken.

Några tips?

• Svar på tråden Bästa MVC mottagning i Stockholmsområdet norrort/city?
  • Cohen

Jag har hört gott om Priva Liv på DS,  men aldrig varit där själv. Jag går i Vallentuna (där jag bor) och blev riktigt positivt överraskad över hur personligt och professionellt allt verkade. Mottagningen är liten, de svarar inom 5 signaler på telefon, de har gyn- ultraljudutrustning vägg i vägg och verkar i hela taget väldigt bra. Har även en syster och vän som gått där, båda väldigt nöjda. Det finns också en sjukgymnast och rehab-pool i samma byggnad = smart med allt så nära varandra om det skulle behövas.

Så mitt tips är, om du orkar åka, att välja vallentunas :)

här kan du jämföra olika mottagningar baserade på recensioner, öppettider etc http://www.vardguiden.se/Hitta-vard-och-omsorg/Hitta-vard-och-omsorg/?q=&ct=Barnmorskemottagning

Svar på tråden Bästa MVC mottagning i Stockholmsområdet norrort/city?