• Anonym (orolig)

Något fel på mig?

Hallå:)
    Jag och min kille har haft oskyddat sex i nästan 1år nu utan att jag har blivit gravid, min mens har blivit fördröjd ett par veckor ibland men har alltid kommit tillslut. Har inte varit hos någon barnmorska eller något sådant och frågat ännu.
    Tänkte bara höra med er här vad ni tror, kan det vara så att jag inte kan få barn? Jag har haft klamydia 1 gång (hade haft det i ett halvår) och väldigt rädd för att det ska ha förstört någonting...

• Svar på tråden Något fel på mig?
  • tossan

Finns ingen som kan svara på det. de kan va så att ni inte passar fysiskt ihop,steril,dåliga simmare,fientlig miljö. sköldskörtelproblem. osv osv. sök upp en barnmorska imorgon å bli undersökt å prata genom dina ev. symtom och hur länge ni försökt.

• TessaLove

Bara till att ringa en gyn direkt och beställa tid. Det är bara en läkare som kan ge dig svar.

• Anonym

Om ni har försökt ett år har ni ju rätt till hjälp och utredning. Ring Gyn.

• Anonym (orolig)

Ja jag får väl ta och göra det :S är bara så rädd att dom skall säga att det är kört för oss.

• TessaLove

Det kan ju vara något som är lätt att åtgärda. Vänta inte längre, då tar det bara längre tid

• Anonym

TS, jag förstår till fullo att du är orolig. Men beställ tid, det blir inte bättre att inte göra det.

Trots allt så får 50% av de som inte blivit gravida vid 12 månaders försök gravida inom ytterligare 6 månader.  (8 av 10 lyckas inom 12 månader, 9 av 10 inom 18 månader)
    Många av de återstående blir ändå gravida så småningom eller med hjälp av IVF eller liknande.

Svar på tråden Något fel på mig?