• Mussebus

    Är det ok att tatuera sig när man ammar?

    Alla sa till mig att vänta när jag var gravid, men nu när jag ammar är det ok då? Eller ska man vänta tills det är över också? Vad kan hända?


    Mamma till Maja och min älskade ängel Isabelle
  • Svar på tråden Är det ok att tatuera sig när man ammar?
  • JaneD0e

    Problemet är väl att man inte vet om det påverkar barnet. Och därför innebär det en risk. Varför riskera något? Varför inte bara vänta?
    Då har du god tid på dig att tänka ut ett bra motiv, spara pengar och välja en bra tatuerare som passar dig. :)

  • KLAJSHUH

    Min tatuerare gör det inte om man ammar. Ämnena i färgen går över i bröstmjölken. Jag väntar ivrigt på att sonen ska sluta amma så jag kan göra en ny.. Haha.

  • Brumma

    Jag påbörjade en halfsleeve innan jag blev gravid. Trodde inte jag skulle bli gravid direkt utan hinna göra klart den innan.
    Min tatuerare (som även är en mkt nära vän) tatuerar INTE vare sig gravida eller ammande.
    Anledningen är just den ovan - man vet inte riktigt hur eller om det påverkar, så därför tar man inte risken..
    Lite som att ta mediciner som inte forskats på i samband med amning - man vet inte hur det påverkar, alltså avråder man just de medicinerna...

  • ThatGirlSofia

    Jag tror att de flesta mammor inte skulle tatuera sig.. Lägga pengar på en tatuering när man har ett nyfött barn bara skriker white trash och egoist! Fy. 

Svar på tråden Är det ok att tatuera sig när man ammar?