• HWR

Vad är det för vidrigt?? (obs, bild, känsligt för vissa)

Alltså, panik!! Sambon rensade ur vårt förråd i helgen. Ett förråd som finns i trapphuset, vi bor på källarplanet, samma plan som förrådet. Inne i hörnet var våra kartonger som stod där alldeles mjuka och mojsiga med blöta fläckar. Men det värsta var det här!!

WTF!! Vad ÄR det för vidriga saker??!! Det här måste väl ändå hyresvärden fixa?! Jag får panik..tänk om det bor sånt här äckel i väggarna eller nåt!

• Svar på tråden Vad är det för vidrigt?? (obs, bild, känsligt för vissa)
  • Nyfiken gul

ser ut som övervintrande gråsuggor bland annat. 

alla tänkbara småkryp kommer in och övervintrar inomhus. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Excentriskan

De känner jag igen från en lägenhet jag hade på bottenplan en gång. De var dessutom i min klädkammare.. kunde vara mellan handukshögarna.. urk urk urk.

Trivs i fuktiga utrymmen. Blev som tur är av med dem. Hur minns jag inte då det var så länge sen.. Men äckliga var de. 

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • HWR
    Nyfiken gul skrev 2013-02-05 21:55:28 följande:

Usch, jag som har sån småkrypsfobi :/ Det kryper i mig bara jag tänker på det! Källarplanet kanske inte är det bästa stället att bo på för mig...
  • HWR
    Pissenisse skrev 2013-02-05 21:58:12 följande:
    Det där ser ju ut som vanliga gråsuggor, de finns under varannan sten utomhus.
    Ja, där kan de gärna få hålla till...men när de finns bland våra saker känns det rätt vidrigt :(
  • Pissenisse
    HWR skrev 2013-02-05 21:59:02 följande:
    Ja, där kan de gärna få hålla till...men när de finns bland våra saker känns det rätt vidrigt :(
    Jo men se till så att du inte tar med dig de in i lägenheten. De är inte som vägglöss direkt, ser du inga så finns det inga.
  • HWR
    Pissenisse skrev 2013-02-05 22:02:07 följande:
    Jo men se till så att du inte tar med dig de in i lägenheten. De är inte som vägglöss direkt, ser du inga så finns det inga.
    Okej, tack :) Jag ska försöka tänka så! Men har som sagt lite fobi för kryp.....
    Men nu ska jag lugna mig, prata med hyresvärden och anticimex imorgon och så blir det bra :)

Tack för alla svar! 
  • HWR
    viseversa skrev 2013-02-06 10:50:59 följande:
    Äh harmlösa gråsuggor är väl inget att hetsa upp sig för ts?
    Haha, nää, kanske inte. Men med småkrypsfobi så känns det lite jobbigt. Men jag har sovit på saken och tar det lite mer med ro idag :)
  • viseversa

Bra ts. Gråsuggor är snälla och ofarliga jag lovar. Du väckte nog dom när dom sov så skönt. Stackars..

• HWR
    viseversa skrev 2013-02-06 11:04:46 följande:
    Bra ts. Gråsuggor är snälla och ofarliga jag lovar. Du väckte nog dom när dom sov så skönt. Stackars..
    Haha, jaa, jag får hålla mig bort från förrådet resten av vintern så de får sova ifred ;)
  • Adina15
    Nyfiken gul skrev 2013-02-05 21:55:28 följande:

EXAKT!
    harmlösa -ja
    äckliga -ja
    kommer anticimex göra något- nej 
Svar på tråden Vad är det för vidrigt?? (obs, bild, känsligt för vissa)