• Anonym

stora pupiller av citalopram?

Tog min första tablett nu på morgonen och mina pupiller är sjuk.stora eller iaf större än normalt. Är redan sjuk nojig över biverkningar men är.det här.normalt? Är sa rädd

• Svar på tråden stora pupiller av citalopram?
  • Anonym (Dr)

Har inget med citalopram att göra.

• Ninja05

Det är en rätt ovanlig biverkning men jag fick den också.. såg inte helt bra ut med de där stora pupillerna. Men det är det nog värt,

oroa dig inte för biverkningarna utan fokusera på att ta dig framåt och må bättre!

• PerversMan

En mindre vanlig biverkning som troligen ger sig om några dagar. Anonym Dr: uttala dig inte om saker du inte vet.

• Anonym (fass.se)

hittade lite info om biverkningar på fass.se

Mindre vanliga (drabbar 1 till 10 användare av 1 000):

• Förstorade pupiller

• jomi

Huuu... är på dag 2  med citalopram och också livrädd för biverkningar  när jag har två barn hemma nästa vecka!
    Vill du följas åt och bolla lite?.....

Längtar.....
  • Anonym (ts)

Nehe vad handlar det om då "dr" ?

• Anonym (ts)

,

jomi skrev 2013-02-06 09:51:11 följande:
    Huuu... är på dag 2  med citalopram och också livrädd för biverkningar  när jag har två barn hemma nästa vecka!

Vill du följas åt och bolla lite?.....

Gärna det! Har själv barn på heltid, tur nog har jag min sambo.. :) hittills känner jag inte av några biverkningar mer än torr i munnen men har ju som sagt just börjat. Har också oxascand om det skulle behövas. Försöker att inte tänka så mkt på biverkningarna, alla får dom ju inte :)
  • HWR

Jag fick inga förstorade pupiller, däremot dimmsyn. Men det gick över inom två veckor. Hade sobril att ta i nödfall. Nu har jag tagit citalopram sen i april förra året och jag mår bättre än någonsin :)

Har också två småbarn. 

• jomi

HWR: härligt att höra att du blivit hjälp och klarat det med två barn!

TS: har  med sambo men nästa vecka är barnen hemma för sportlov så jag hoppas på LINDRIGA biverkningar!

Känner också av munntorrhet, så vart jag med dottern på hennes gympa i går och fick en panikattack som heter duga! Får hoppas att inte DET blir biverkning..

Skulle följt med henne till tdl i morse men vågade inte :(           

Längtar.....
  • HWR
    jomi skrev 2013-02-06 10:05:34 följande:

TS: har  med sambo men nästa vecka är barnen hemma för sportlov så jag hoppas på LINDRIGA biverkningar!

Känner också av munntorrhet, så vart jag med dottern på hennes gympa i går och fick en panikattack som heter duga! Får hoppas att inte DET blir biverkning..

Man kan ju få mer ångest i början av behandlingen. Det går också över inom två veckor! Har du inget lugnande du kan ta?
  • jomi

Glömde...

fasar in medicinen så jag tar endast 5 mg ni i 4 dagar sen ökar jag....

Har Atarx med men hjälper ju inte kanon när ångesten blir STARK!

Längtar.....
  • Anonym (ts)
    jomi skrev 2013-02-06 10:05:34 följande:

Men fy vad jobbigt! Har du fått sobril/oxascand eller något utskrivet mot ångest/panikångest nu i början?
  • Anonym (ts)
    jomi skrev 2013-02-06 10:08:15 följande:
    Glömde...

fasar in medicinen så jag tar endast 5 mg ni i 4 dagar sen ökar jag....

Har Atarx med men hjälper ju inte kanon när ångesten blir STARK!

Jag körde på 10 mg direkt, borde jag kanske börjat med en halv först tro? Min oxascand har hjälpt otroligt mkt nu under vintern då jag haft mina värsta ångest perioder, nu innan jag fick citalopram (är det så den heter ens haha) så min läkare skrev ut ytterligare att ha nu i början.

Märker nu också att jag spänner käkarna mycket, liksom biter ihop. Ngn mer? Lr hör det kanske ihop med muntorrheten?
  • jomi

Jag har Atarax men man blir ju SÅ trött av dem!!

Det jag oroar mig mest för är att inte fixa vardagen med barnen...

Längtar.....
  • Anonym (ts)
    jomi skrev 2013-02-06 10:27:13 följande:
    Jag har Atarax men man blir ju SÅ trött av dem!!

Det jag oroar mig mest för är att inte fixa vardagen med barnen...

Åh jag förstår precis hur du känner, men tror och hoppas verkligen du kommer fixa det :) {#emotions_dlg.flower}
  • jomi

.....å du med!!!!!

Usch har PÅ känningar!!! inte roligt:(

När de pratade om ångest som biverkning trodde jag inte det var PanikÅngest utan generell "pysande" ångest:(

Det är ju så mycket lättare att hantera!! Nu blir jag faktiskt lite orolig...     

Längtar.....
  • Anonym (ts)
    jomi skrev 2013-02-06 11:31:58 följande:
    .....å du med!!!!!

Usch har PÅ känningar!!! inte roligt:(

När de pratade om ångest som biverkning trodde jag inte det var PanikÅngest utan generell "pysande" ångest:(

Det är ju så mycket lättare att hantera!! Nu blir jag faktiskt lite orolig...     
    Stackare! Hoppas det bara stannar där och inte bryter ut helt.. 
    Kan du inte ta dina atarax (ifall de funkar menar jag?) eller kanske be din läkare om tex. sobril/oxascand ?

Har klarat mig bra från biverkningarna hitills men som sagt började idag. Har till och med mått bättre än på länge idag, visserligen har jag tagit mina oxascand. 

Tänker du mycket på biverkningarna och så, går du runt och är orolig? {#emotions_dlg.flower} 
  • jomi

Jodå jag tog min atarax och la mig i soffan och andades en stund :)
    Släppt lite nu...
    Men det var ju lite skakigt att åka och hämta barnen:( 

Försöker inte tänka så mycket men det är ju jättesvårt!!, ska försöka sysselsätta mig så mycket jag orkar..
    (det här är iaf för mig en stor sak i livet!så det är ju ganska laddade känslor) 

Men om man mår så här vid 5 mg hur blir det när man ökar då? vet du något om det? Mår man sämre för varje steg tror du?

Läkarn sa till mig att "Du kommer inte känna nånting på så låg dos, kanske lite lite mag besvär inget annat"

Hmmmm.....   

Längtar.....
Svar på tråden stora pupiller av citalopram?