• Redlip

Inga sparkar :(

Hej!

Jag väntar nu tredje barn, första barn kände jag sparkar vid v 22, och andra barn v 17 och nu är jag inne i vecka 20 och har inte känt sparkar alls. Bara lite rörelse då och då, senast UL vid 18 då sade de att bebisen mår fint men jag kan ändå inte må bättre eller orolig om bebis mår bra. Jag har tid hos mvc i mars, min bm är sjukskriven nu.

Min moderkakan är fram och långt ner, tidigare graviditet var moderkakan bak. Kan det vara? Borde jag vara orolig eller vara lugn??

• Svar på tråden Inga sparkar :(
  • snappi81

Att moderkakan ligger fram brukar ju va boven till att man inte känner några sparkar tidigt. Känner du andra rörelser så tycker jag du ska va lugn.

• Gumsegumsan

du är ju bara i vecka 20 så känslan av rörelser är väl inget måste ännu. men om du är orolig så kontakta bm. hellre en koll för mycket än en för lite!

med mitt första barn kände jag rörelser i vecka 18 och med andra barnet kom det först framåt v 23-24. det kan vara olika det där  

• Bobelin

Ja det brukar ju vara svårt att känna sparkar när moderkakan sitter i framvägg. Fick aldrig de där sparkarna där hela foten syns med dottern.

• gedansk

Jag hade moderkaka i både framvägg och bakvägg ( tvillingar ) och kände fosterrörelser mycket senare än nu när den sitter i bakvägg.

• hangonasec

som alla redan har skrivit, har du den fram så är det svårt att känna något. tänk dig att det är en kudde där inne mellan din bukvägg och bebisen, bebisen får sparka riktigt hårt innan det känns. Nu i v.20 så är den fortfarande en liten spinkis där inne :) Det är inte förrän efter v.25-28 som man borde känna bebisen varje dag

• solen13

Det är säkert för att moderkakan ligger i framväggen. Det gjorde min med 4e barnet och jag var jätte orolig för jag kände inga ordentliga sparkar förrän runt v22

Svar på tråden Inga sparkar :(