• Anonym (:()

Hunden bet hål i handen? Farligt

Vet inte riktigt vart jag ska lägga denna tråden då jag vill vara anonym
    För ca 10 min sen bet vår hundvalp i sonens hand så det blev ett litet hål eller jack i handen, Kom lite blod men det räckte med ett plåster. Är det farligt? tanke med andra bakterier osv

Tacksam för alla svar jag kan få 

• Svar på tråden Hunden bet hål i handen? Farligt
  • Anonym (fd)

Jag tror ni ska upp till akuten och få en stelkrampsspruta .

• tideloo

Tror inte det är farligt, men tänker stelkrampsspruta, jag hade ringt 1177 och rådfrågat

• Mizzii

Åk in med honom till akuten eller BVC. Stelkrampspruta kan behövas

• Anonym (ålder)

Jag skulle inte tro att om det bara precis gick hål att det skulle kunna vara någon fara. givetvis ska du tvätta det. Men är det djupare kan det vara bra med stelkramp, men hur gammal är sonen? han kanske redan har det skyddet och behöver inte fylla på. Är du osäker ring sjukvårdsupplysningen.

• Frontline

Som övriga säger är väl inte bettet farligt då det bara blöder lite så det verkar ju inte vara benskador, men man ska alltid uppsöka läkare vid hundbett och få det rengjort samt en stelkrampsspruta...

Livet är underbart när underlivet är bart :)

Tack alla för era svar. ringde 1177, Och dem sa att jag skulle sprita det och skölja med tvål och vatten. Som jag precis har gjort:)  Nån frågade hur gammal sonen var och han är 5år

• Anonym (Hundägare)

Varför bet hunden honom? Var det barnet som retade den? 

Satt på toaletten så jag såg inte händelsen, Men enligt sonen ville hunden leka och bet i hans tröja lite lätt och då tog sonen bort honom och sa ifrån Nej jag vill inte, För jag har sagt till barnen att biter hunden i kläder så ta bort honom för det är INTE OK att bita sönder kläder... Och då när sonen sa till hunden bet hunden honom lite för hårt i handen 

• Anonym

Man ger inte stelkrampspruta för ett litet hål i huden. Tvätta med sårsprit och sätt över ett plåster.

Valpar har svårt att veta gränser så antingen lämnar du aldrig barnet ensam med valpen eller så får du räkna med att det kan bli fler småskador pga för livlig lek från valpen.

• Anonym (Hundägare)

Tror alla fall att det var barnet som retade hunden, men jag var inte där. Huvudsaken är ju vad du tror som mamma. Solig

Anonym skrev 2013-02-06 17:49:43 följande:
    Man ger inte stelkrampspruta för ett litet hål i huden. Tvätta med sårsprit och sätt över ett plåster.

Valpar har svårt att veta gränser så antingen lämnar du aldrig barnet ensam med valpen eller så får du räkna med att det kan bli fler småskador pga för livlig lek från valpen.
    Så du menar att man aldrig kan gå på toaletten undertiden alla är hemma?? Man kan ju inte hålla ögonen uppe dygnet runt..

• Anonym
    Anonym (:() skrev 2013-02-06 18:25:05 följande:
    Så du menar att man aldrig kan gå på toaletten undertiden alla är hemma?? Man kan ju inte hålla ögonen uppe dygnet runt..

Jag menar att man aldrig lämnar valp och barn ensamma om man är orolig att valpen ska göra illa barnet.

Svar på tråden Hunden bet hål i handen? Farligt