• Anonym (Usch)

Avföringsprov, fy

Jaha. Var på vc idag och kollade min mage. Har hela tiden sagt att jag inte har problem med min avföring för det har jag inte heller. Har aldrig sett något blod (förut efter analsex då). 

Fick hem ett rör med en pinne. Alltså, funderar seriöst på att strunta i det. Känns så jäkla äckligt så det inte är sant alltså. Ja, allså.. Kul och sitta med den på bussen i fickan, inte jättefräsht. Och sedan lämna det till dom.

Hjälp, har någon gjort det hemma?

• Svar på tråden Avföringsprov, fy
  • Anonym (Förstår dig!)

Jag vet precis vad du menar!! Har gjort precis samma test. Fö såå äckligt, det där röret är så smalt och pinnen är liten så man fick verkligen peta. Bläää. Jag gjorde det direkt på min VC dock så slapp åka hem med det och tbx. Men ärligt gjorde det inte saken bättre. (För att sen få ett svar om att man inte alls hade något problem så kändes sjukt meningslös.)

• Anonym

Har förståelse för att du tycker det känns äckligt men det är ju din egen avföring och den borde du vara van vid Stoppa röret i en liten påse och knyt ihop.

• Anonym (erfaren)

Nej visst är det inte det trevligaste man kan göra. Men är det verkligen sååå äckligt? 

Jag jobbar i livsmedelsbranchen och måste göra sånna tester varje gång jag varit utanför norden i mer än 3 dagar. Bara bita ihop och se glad ut!

Tänk istället på de stackars satarna som ska sitta och analysera ditt stolprov sedan. Varför valde de det jobbet de valde? 

• Philippa

Men så äckligt är det inte.....faktiskt...

Men det är din hälsa det handlar om... så det är upp till dig om du vill göra det eller inte.... 

• Anonym (Usch)

Tack för svaren! . Jo det är så äckligt, trots det är mitt. Kan man lägga det i svart hundbajspåse? Haha jag vill inte lägga det i en gebomskinlig så det syns -.- . . Förresten, kan man göra det när man har mens? Fick den precis, (vet att det låter som en dålig ursäkt när jag skrev igår att jag inte ville åka dit, haha). Fast det blir väl blod då.... Hur ska jg annars göra? Kan jag komma när som helst dit? . Känner mig helt lost

• Anonym (Förstår dig!)

Tjoffa ner röret i vilken påse du vill haha. Det lär inte spela någon roll. Du kanske borde ringa och fråga om det där med mensen. Tarmarna påverkas ju av det ökade blodflödet till underlivet men det kanske inte spelar någon större roll.. Bakteriefloran i tarmarna borde ju iofs inte förändras. Vet faktiskt inte, blir själv alltid lite rubbad i magen när jag har mens så hade nog personligen väntat. Ring och fråga! Skönt att få det överstökat ändå ju..

• Anonym
    Anonym (Usch) skrev 2013-02-07 14:51:55 följande:
    Tack för svaren! . Jo det är så äckligt, trots det är mitt. Kan man lägga det i svart hundbajspåse? Haha jag vill inte lägga det i en gebomskinlig så det syns -.- . . Förresten, kan man göra det när man har mens? Fick den precis, (vet att det låter som en dålig ursäkt när jag skrev igår att jag inte ville åka dit, haha). Fast det blir väl blod då.... Hur ska jg annars göra? Kan jag komma när som helst dit? . Känner mig helt lost
    Tampong? Eller vänta tills den inte är så riklig... 
Svar på tråden Avföringsprov, fy