• faszet

Är detta ett ok personligt brev till Åhléns??

Vad tycker ni om detta personliga brevet som jag spontant tänkte lämna in på Åhléns (skönhetsavdelning) ?
    Det kanske inte känns helt färdigutvecklat men jag vet inte vad jag ska skriva mer eller ändra.

Tipsa och kommentera gärna! Tack på förhand :)

Med ett gediget intresse för skönhet och produkter kan jag i Åhléns inspirerande miljö
    bidra med ett stort engagemang som kommer inifrån.

Åhléns spännande och stora utbud av produkter ger en ständigt chansen att lära sig något nytt
    och utvecklas vilket jag tycker ger mycket glädje till jobbet.

Genom min personliga drivkraft att ta reda på kundens behov och uppfylla dem är jag en hjälpsam säljare som alltid sätter kunden i centrum.

Jag trivs mycket bra i grupp och att samarbeta mot att nå uppsatta mål.

Jag drömmer om att jobba med skönhetsprodukter och kundkontakt och på så vis få utlopp för mitt intresse.
    Då kanske min stackars pojkvän skulle slippa lyssna på mina recensioner av produkter och bli tvingad att lukta på mina parfymer och analysera vad dom doftar....

Så om ni tror jag passar hos er på Åhléns, tveka inte att höra av er så kan vi träffas personligen!

Med vänliga hälsningar
    XXXXX XXXXX  

Mina egna funderingar:
    Töntigt det där med att skriva om pojkvännen???
    Är meningen "En bra gemenskap bland personalen har en positiv inverkan mot kunderna.." bara konstig och säger egentligen inget? Eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-06 17:11
    *Av någon anledning så försvann mellanrummen i texten. Sådär ihop ska texten inte vara.*
  • Svar på tråden Är detta ett ok personligt brev till Åhléns??
  • TessaLove

Ta bort det om pojkvännen. Det är bra nog som det är. Man ska vara rak på sak och bara skriva om det tänkta jobbet

• faszet

Tack för feedbacken. Och jag håller med! Det ska bort :D

• Elalwa

Jag tycker det är ett jättebra brev i stora drag. Du låter positiv, framåt och glad.

Det finns några småsaker som jag tänkte på:
    - du skriver ingenting personligt om dig själv. Du kanske kan skriva din ålder, något om dina intressen o.s.v?
    - du börjar väldigt många meningar med "jag". Kanske kan du formulera om någon? T.ex "att jobba i grupp passar mig bra."

Lycka till, helt rätt sätt att söka jobb på, man ska inte sitta hemma och vänta på att jobben kommer till en. 

• faszet

Tack, färdefulla tips!

Kanske ändå borde skriva NÅT om mig, ja.. Tanken var att det inte ska bli för mycket typ "älskar vaniljglass och att vara ute med mina hundar" utan att hålla mig till själva jobbet!
    Men man kan ju ha lite om sig själv iaf! :)

Försökte tänka på detta med att inte ha för mycket "jag", men det blev endel ändå... ibland svårt att veta hur man annars ska formulera sig! får fundera över det :)      

• Gullmaja

Tycker det låter bra! Det du ska tänka på är att det ska komma fram vem du är! Intressen, vad som driver dig, hur du tänkt med jobbet (söker du heltid?deltid? Jobba så mycket som möjligt? Kan jobba helger?kvällar?) familjesituation, vad du varit bra på i tidigare jobb. Allt som går att utläsa i cvt skippar du i personliga brevet.

• Gretha

Jag som får läsa en hel del CV:n i mitt arbete har några tips. Jag skriver med understruket lite tips nedan. 

Med ett gediget intresse för skönhet och produkter kan jag i Åhléns inspirerande miljö 
    bidra med ett stort engagemang som kommer inifrån. 

Åhléns spännande och stora utbud av produkter ger en ständigt chansen att lära sig något nytt
    och utvecklas vilket jag tycker ger mycket glädje till jobbet.

Genom min personliga drivkraft att ta reda på kundens behov och uppfylla dem är jag en hjälpsam säljare som alltid sätter kunden i centrum. Skriv gärna att du är en hjälpsam person som sätter kunden i centrum genom god service. Även om det är säljare som de söker uppskattar företaget servicen och försäljningen i ett. Om du beskriver att service är försäljning kommer de att tycka att du är toppen!

Jag trivs mycket bra i grupp och att samarbeta mot att nå uppsatta mål. Har du arbetat i grupp någon gång tidigare (grupparbete eller jobb? skriv med det så blir det tydligt att förstå att du har arbetat med det och därför trivs med det.

Jag drömmer om att jobba med skönhetsprodukter och kundkontakt och på så vis få utlopp för mitt intresse. 
    Då kanske min stackars pojkvän skulle slippa lyssna på mina recensioner av produkter och bli tvingad att lukta på mina parfymer och analysera vad dom doftar.... Ta bort pojkvännen.  markerar området. Skriv gärna med var du har arbetat med tidigare. exempelvis: "jag har arbetat med försäljning med tydliga mål vilket jag tror passar bra hos er". Bra att du skriver med att du drömmer om att arbeta med produkterna. Skriv gärna med saker från ditt CV här som passar och är inriktat just till jobbet på Åhlens. Ta inte med jobb som du inte tror passar (tänk efter så passar det mesta)

Så om ni tror jag passar hos er på Åhléns, tveka inte att höra av er så kan vi träffas personligen! jätte bra att du är framåt och vill ha ett möte. Skriv inte "om ni tror" skriv mer att "jag ser fram emot att träffas och berätta mer om mig själv". 

Om du kan börja omgående skriv gärna med det här.

Med vänliga hälsningar
    XXXXX XXXXX  

Skriv gärna fullständigt namn, mailadress och telefonnummer. Du vill att de ska kunna kontakta dig snabbt utan att behöva leta. 

LYCKA TILL :) 
  • faszet

Tackar för konkreta och bra tips!! :)
    Mina kontaktuppgifter kommer att stå i sidhuvudet högst upp på sidan så det bör ju räcka =)

• Gretha
    faszet skrev 2013-02-06 17:51:12 följande:
    Tackar för konkreta och bra tips!! :)
    Mina kontaktuppgifter kommer att stå i sidhuvudet högst upp på sidan så det bör ju räcka =)
    Det var så lite så, det är bäst med konkreta tips för annars är det svårt att veta hur det ska se hur. Om du söker andra jobb kan du hålla samma "mall". :) 

Det räcker absolut! Ett tips till: ha det personliga brevet i ett word-dokument och döp det till ditt förnamn+efternamn   och skriv personligtbrev, så mycket som får plats. men då blir det tydligt och du gör likadant med cv. förnamn+efternamn+cv.

bifoga dess dokument i mailet och skriv sedan att du söker jobbet som "säljare" tex och att du bifogat cv och personligt brev. avsluta med namn och telefonnummer.

Varför ska du göra så? Jo du underlättar för personen som ska läsa. Det är enklare att skriva ut bifogade dokument samt att det ser snyggare ut att skriva ut dessa så. 

Du kanske redan gör så idag, men vill bara ge lite extra tips som är otroligt bra :)  
  • Feltryck01
    Gretha skrev 2013-02-06 17:59:55 följande:
    Det var så lite så, det är bäst med konkreta tips för annars är det svårt att veta hur det ska se hur. Om du söker andra jobb kan du hålla samma "mall". :) 

Det räcker absolut! Ett tips till: ha det personliga brevet i ett word-dokument och döp det till ditt förnamn+efternamn   och skriv personligtbrev, så mycket som får plats. men då blir det tydligt och du gör likadant med cv. förnamn+efternamn+cv.

bifoga dess dokument i mailet och skriv sedan att du söker jobbet som "säljare" tex och att du bifogat cv och personligt brev. avsluta med namn och telefonnummer.

Varför ska du göra så? Jo du underlättar för personen som ska läsa. Det är enklare att skriva ut bifogade dokument samt att det ser snyggare ut att skriva ut dessa så. 

Du kanske redan gör så idag, men vill bara ge lite extra tips som är otroligt bra :)  
    Man bör helst inte maila in en spontanansökan i butik, bättre att komma förbi och sälja in sig själv! Många butiker uppskattar att få se en potentiell arbetskamrat och säljare "in action"
  • Gretha

Ja absolut, men är det ett jobb där de söker personal är mail bra, samt att man kommer in i butiken.

Men är det spontanansökan tycker jag att man lämnar det personligt!

Svar på tråden Är detta ett ok personligt brev till Åhléns??