Erfarenheter av Zyprexa?
Har nyss varit hos doktorn o fick ny medicin: Zyprexa. Någon som har erfarenhet av den o vill dela med sig av den till en undrande?
Har nyss varit hos doktorn o fick ny medicin: Zyprexa. Någon som har erfarenhet av den o vill dela med sig av den till en undrande?
Hej Ts,
jag fick den för rätt många år sedan nu. Jag blev helt feldiagnostiserad, så mina problem med Zyprexa kanske berodde på det, men jag blev iallafall väldigt trött. Och rätt så hungrig också. Hunger kan ju följa på trötthet, eller så var det en annan biverkning, jag vet inte.
Ja, det här var ju inte nån vidare positiv erfarenhet, men jaghoppas att du slipper biverkningar.
Och att du får bukt med problemen!
Om det inte blir bättre, ge inte upp, med psykolgiska problem är det inte så lätt att få bra fungerande behandling.
Men vad bra att du tagit tag i problemet. Heja dig!
jag har samma undran ts.. har också fått zyprexa utskrivet men inte vågat börja än, jag hr 2 andra mediciner med. vad har du fått zyprexa för? jag har fått en för väldigt svår stress, ptsd och utmattning
Tack trött! Jag har fått zypreza mot mina humörssvängningar. Är inte bipolär utan har just fått diagnosen borderline
Jag har ätit den. Den funkade bra, men jag gick upp 25 kilo på ett par månader och var konstant trött.
Usch! Är livrädd för en viktökning!!! Har nu intagit min första tablett så nu får vi väl se hur det känns. Börjar med 2,5 mg. Blir msn mycket trött av dem?
Jag har en annan neuroleptika nämligen Seroquel. Det är ju inte samma sak, men just det där med tröttheten var otroligt jobbigt för mig i början. Jag tappade ord, var fysiskt och mentalt trött, fick svårt att koncentrera mig osv. Det gick över, eller snarare blev bättre, efter ett några veckor, eller möjligen ett par månader under upptrappningen. Jag kommer inte ihåg så noga.
Seroquel har varit viktneutralt för mig, så om det drar iväg med Zyprexa kanske det kan vara ett alternativ?