• LillStrumpan82

Någon med erfarenhet av Crescent Trike?

Hej! Jag hoppas att det finns någon med erfarenhet av Crescent Trike som vill dela med sig. Jag och sambon väntar första barnet i juni och har fastnat för den vagnen. Har hittat två recensioner men eftersom vagnen är så pass ny hoppas jag att någon här på Familjeliv kan berätta om sina erfarenheter. Fördelar? Nackdelar? Alternativ till Trike som är likvärdig?

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av Crescent Trike?
  • MotStrömmen

Jag har en den är underbar.
    Ibland kan hjulet "fastna" när man stannat lite snett och ska iväg igen. alltså när man ska gå rakt fram igen. Svårt att förklara.
    Vet inte om det är så på alla trehjuliga vagnar. De var den enda nackdelen.
    Älskar verkligen vagnen. Bor i Norrland och vagnen går utmärkt även i djupsnö. Det går och lasta väldigt mycket under den.
    Min son sitter jättebra i den och den är så lätt att ändra mellan dom olika lägena (Sitt-ligg).

• LillStrumpan82

Ok! Så det är inga problem med att den knarrar till exempel? Vi har verkligen kollat på varenda vagn som finns och Trike är den som kommer närmast våra krav Någon annan som har erfarenhet av den här vagnen?

• LillStrumpan82

Då låter det som om det var lätt fixat iaf! Är så sugen på Trike Exa i orange. Den släpps vecka 15 så vi får försöka få tag på den rätt snabbt.

Svar på tråden Någon med erfarenhet av Crescent Trike?