Du måste logga in för att svara i en tråd.

• scrapparlotta

Adobe flash player till ipad?

Vi skulle se nån liten filmsnutt på inpassen (en mini) men får då fram att jag måste ha Adobe flash player. Men jag hittar ingen att ladda ner. Min dotter har även en mobil, samsung galaxy ace.....och där har jag inte heller kunnat ladda ner nån flashplayer. Hjälp! Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Adobe flash player till ipad?
  • scrapparlotta
    arianne03 skrev 2013-02-06 19:50:57 följande:
    Apple har valt att inte stödja Flash på sina produkter, så det finns inte.

Men shit vad dåligt. Så allt så kräver flashplayer kan vi inte se då? Det var ju inte kul....
  • Jonsson92

Även till android så har flash slutat att stödjas, eller utvecklas..

Skönt att slippa det om du frågar mig.

Får man fråga vad det är för filmklipp?

• arianne03
    scrapparlotta skrev 2013-02-06 19:54:13 följande:

Men shit vad dåligt. Så allt så kräver flashplayer kan vi inte se då? Det var ju inte kul....
    Japp. Apple stöder Html5, och iom att Adobe har slutat utvecka Flash för mobila enheter så dröjer det nog inte länge innan Html5 blir standard.
  • scrapparlotta
    Jonsson92 skrev 2013-02-06 19:54:31 följande:
    Även till android så har flash slutat att stödjas, eller utvecklas.. Skönt att slippa det om du frågar mig. Får man fråga vad det är för filmklipp?

Det var nån filmsnutt som visas mycket på Facebook nu. Det är ett litet barn som sover i bilen så byter dom låt till gagnban style och på en sekund så går barnet från sött sovandes till att digga som bara den. Hur söt som helst. Skulle visa mina barn den.....men det gick inte på ipaden :( det är tråkigt tycker jag....
  • Jonsson92

Kör du via Facebook-appen eller via Safari?

Lyckades hitta filmen på Facebook och jag kunde spela den via appen.

• scrapparlotta

Jag kör facebook genom att gå in på safari. Jag har inte facebookappen för den blev på engelska och jag kunde inte ändra så den blev på svenska. Så jag tog bort den (märker ni att jag inte är nåt datasnille direkt....hehehe) Så jag var inne på facebook, men på safari. Hänger du med

• Jonsson92

Ja Facebook-appen är på engelska, även den till iPhonen är det.

Har du testat mobilsidan istället?

m.facebook.com

Då tror jag det ska fungera.

• scrapparlotta
    Jonsson92 skrev 2013-02-06 21:06:50 följande:
    Ja Facebook-appen är på engelska, även den till iPhonen är det.
    Har du testat mobilsidan istället?
    m.facebook.com

Då tror jag det ska fungera.
    Ok, tack....ska testa detta :) Snällt av dig!
  • Cinzano12

testa med en annan webbläsare, som tex puffin eller skyfire, det funkar på våran ipad.

• Octavarium

Flash utveckling är nedlagt på alla mobila enheter, Adobe gör nu mera enbart flash till datorer men andelen flash innehåll på internet har sjunkit rejält bara senaste 2 åren. Och det är troligen en trend som kommer fortsätta.

• Anghammarad
    arianne03 skrev 2013-02-06 19:59:05 följande:
    Japp. Apple stöder Html5, och iom att Adobe har slutat utvecka Flash för mobila enheter så dröjer det nog inte länge innan Html5 blir standard.
    Html5 _är_ en standard, till skillnad från Flash.
Svar på tråden Adobe flash player till ipad?