• Anonym (Svinkoppan)

svinkoppor

Jag har fått svinkoppor i näsan och jag ser verkligen inte klok ut (spridigt sig utanför näsan med) Jag tvättar med tvål o vatten flera ggr/dag + att jag använder någon antibakteriell salva. Det blir dock inte det minsta bättre snarare sämre och jag törs knappt gå ut. Har ni några bättre tips på hur jag får bort skiten eller i alla fall får dom till att sluta sprida sig? Barnen hade det först va då i kontakt med vc pch fick där väldigt klart för mig att penicillin inte var något man gav mot det längre så dit orkar jag inte vända mig. Så hjälp mig hur får jag bukt med dom?

• Svar på tråden svinkoppor
  • Anonym (Svinkoppan)
    GeRDiS skrev 2013-02-06 20:07:54 följande:
    Köp microcid på apoteket

Det är den salvan jag har men det blir bara värre. Barnen hade det i 2 resp 3 veckor och jag vägrar se ut så här så länge. Finns det ingen salva som typ har lite antibiotika i sig men som är receptfri?
  • Anonym
    Anonym (Svinkoppan) skrev 2013-02-06 20:11:49 följande:

Det är den salvan jag har men det blir bara värre. Barnen hade det i 2 resp 3 veckor och jag vägrar se ut så här så länge. Finns det ingen salva som typ har lite antibiotika i sig men som är receptfri?
    Testa utländska nät sajter där säljs både det ena och andra i medicin väg. Du kan säkert köpa både antibiotiska salvor och penicillin
  • Anonym (blä)

2 st läkare sa det va svinkoppor jag hade i min näsa. Men det visade sig vara herpes, därför funkade inte medicin jag fick. Fick göra test för det kommer tillbaka hela tiden.

Fick du göra test?

• Anonym (Svinkoppan)
    Anonym (blä) skrev 2013-02-06 20:20:30 följande:
    2 st läkare sa det va svinkoppor jag hade i min näsa. Men det visade sig vara herpes, därför funkade inte medicin jag fick. Fick göra test för det kommer tillbaka hela tiden. Fick du göra test?

Jag har bara varit dit med barnen men inga test togs på dem utan de kollade bara och konstaterade svinkoppor
  • Anonym

Har hört flera som fått penicillin, verkar konstigt att dom säger att det inte ges? :-S Men beror väll på vilken läkare man hamnar hos antar jag! Har en brukare som blev av med sitt på ett par dagar när hen fick penicillin. Gick 2 veckor med salva först där det bara blev värre...

• smurfelina76

Mina barn hade Svinkoppor i 6 veckor vilket resulterade i 5 akutbesök på akuten då det spreds från mun till näsa och öra. Dom var riktigt sjuka och vad man än gjorde spreds det. Min son hade nästan ingen hud kvar på örat, han var alldeles skinnflådd. han var 10 månader och få honom och förstå varför dom skulle suga rent hans öra flera gånger jaj det gick ju inte. Dottern hade munnen, näsa, och vid ögonen

Vi fick börja med salva, sen fick vi en kur med någon medicin som inte tog heller tillslut fick vi heracellin som faktiskt hjälpte .  

Du äger dina egna upplevelser
  • Anonym (blä)
    Anonym (Svinkoppan) skrev 2013-02-06 20:23:18 följande:

Jag har bara varit dit med barnen men inga test togs på dem utan de kollade bara och konstaterade svinkoppor
    kräv ett test imorgon när du har utbrott. båda läkare va övertygade om att jag hade svinkoppor, men det var herpes. Är det första gången du fått det?
  • Anonym (Svinkoppan)

Ja det är första gången jag har det. Tror jag ringer vc i morgon iaf och hör om jag inte kan få någon bättre medicin. Någonting mer effektvit måste man väl kunna få än den här skitsalvan

• Anonym (fd)

Nu är jag inte på något sätt läkemedelsutbildad, men som jag förstått det kan man köpa fucidinsalva receptfritt. Detta är en antibiotikakräm, och jag tror att man inte rekommenderar den pga resistensutveckling. Men man kanske får ta ställning själ? Jag vet inte. Och rätta mig någon om jag är ute och cyklar.

• Anonym (Dsk)

Be om Altargo. Det är receptbelagt och effektivare än Microcid så kanske du kan slippa antibiotika.

• smurfelina76
    Anonym (fd) skrev 2013-02-06 20:38:50 följande:
    Nu är jag inte på något sätt läkemedelsutbildad, men som jag förstått det kan man köpa fucidinsalva receptfritt. Detta är en antibiotikakräm, och jag tror att man inte rekommenderar den pga resistensutveckling. Men man kanske får ta ställning själ? Jag vet inte. Och rätta mig någon om jag är ute och cyklar.

Den är väl inte fel, men det var just den vi använde och dom bara spred sig. Men det kan säkert funka för andra
    Du äger dina egna upplevelser
  • Anonym (Svinkoppan)

Tusen tack för era tips ska ringa vc i morgon o fråga om era tips

• Anonym (Klara)
    Anonym (fd) skrev 2013-02-06 20:38:50 följande:

Fucidin är receptbelagt..
  • Anonym (fd)
    Anonym (Klara) skrev 2013-02-06 20:57:57 följande:

Fucidin är receptbelagt..
    Ja, förvisso. I Sverige.  Men det går att köpa över nätet.
Svar på tråden svinkoppor