• Anonym (bok)

The magic of making up- någon?

Är rätt intresserad av psykologi och hur vi(hjärnan) egentligen fungerar,
    så snubblade över den här boken på nätet här om dan. Och tyckte själv
    den verka rätt logisk när jag läste den.

Så är det någon som har testat boken Magic of making up av Tdub.
    Och i så fall hur fungerade det för er?
    För er som inte vet, så är det en bok om hur man får tillbaka sitt ex.
    Men inte enbart det, den syftar även till hur du går vidare och hittar dig själv igen, vilket är den
    stora poängen med att ens kunna få tillbaka sitt ex(om man nu vill det efter att genomgått guden),
    samt ta bort orsaken till att det tog slut.
    Verkar vara ganska stort i USA , med mycket bloggar och forum med folk som har testat och påstår att det fungerar..

Så om någon provat, eller provat någon snarlik. Så dela mer er!!

(undanbeder kommentarer från folk som bara tänker kritisera och såga metoden,
    utan att ha läst/ förstått den och provat den irl)

• Svar på tråden The magic of making up- någon?
  • hmhm04

Körde denna teknik på mitt ex för några år sedan, det fungerade utmärkt.
    Det roliga va att jag gjorde det omedvetet, hade aldrig hört talas om boken.
    Men gjorde i stort det som står där.=) Han ville ha tillbaka mig, men jag ville ju inte ha han...så bröt helt, träffades  av en slump ett antal månader senare, hängde lite och det började om igen med att han ville mer.

Så ja varför inte...

• Anonym (Nyfiken)

Låter ju jätteintressant... har ingen erfarenhet, men vill göra höra? Går det att säga några "grunddrag" vad metoden går ut på?

Puffar lite **

• Anonym

Skulle du kunna länka till boken?

• Anonym (bok)

För att göra det kort,
    TW Jackson är ingen doktor, psykolog eller liknande. Han har en livslång erfarenhet, från att ständigt flytta land och rike runt när han var ung och sedan samma erfarenhet från amerikanska militären.
    Han hävdar att det är så han lärde sig läsa av människor, eftersom han ständigt fick skaffa nya vänner och träffade nytt folk. Vilket gjorde att han började intressera sig för hur vi agerar och varför..
    Vilket ledde till att hans vänner började be om alla möjliga råd, och han började intressera sig för det och utveckla och pröva sina tekniker, vilket ledde till att fler ville ha hans råd och tyckte att han borde skriva en bok..

Boken hjälper dig att förstå hur du på bästa sätt hanterar situationen. Från uppbrottet till hur du går vidare.
    Lär dig vilka misstag vi gör vid själva uppbrottet.
    Hur du sedan ska ta en/några månaders paus från ditt ex och jobba på dig själv. För att du ska hitta dig själv igen, och kunna gå vidare. Vilket även är nödvändigt för att du ska kunna få tillbaka ditt ex.
    Den ger bra tips och råd hur du går vidare, undviker fällorna med depression, sorg mm.

Hur du utvärderar förhållandet, vill jag verkligen ha tillbaka mitt ex?
    Lära  sig vad det va som gick fel första gången, vilket inte alltid är det uppenbara. Vilket är helt nödvändigt för att det ska fungera igen. Boken går sedan vidare med hur du kontaktar ditt ex, och hur ni ska umgås på bästa sätt. Och hur du ska agera..Boken innehåller även avslutande kapitel om vad du ska tänka på i fortsättningen, vilket även kan ge bra tips till dom som befinner sig i relationer.  Men det är så mycket mer!
    Jag gilla boken för att den vid första anblick riktar sig till folk som vill ha tillbaka sina ex, vilket säkert många vill och  säkert kan lyckas med. Men går det inte  så har boken redan hjälpt en att på ett bra sätt att gå vidare med sitt liv, ev utvärderat förhållandet och insett att man inte ens vill ha tillbaka sitt ex.

Boken kan jag ej länka till då den kostar pengar, den kostar inte mycket, och är man inte nöjd får man tydligen pengarna tillbaka. Samt någon typ av inloggning följer med så man får tillgång till tips och trix av andra som läst/läser boken..är över 50 000 på hans hemsida som den har hjälpt..
    (sen finns den ju att ladda ner olagligt som det mesta..)

Så googla om ni vill läsa mer eller kolla dessa som informerar om boken mer utförligt än det ovan;
    jamesbeaton.com/
    magicofmakingupcourse.com/presentation_new/

• Anonym (bok)

Oj glömde lite att poängen med boken till stor del inte är, bli tillsammans igen. Utan mer tillsammans på nytt..

• Anonym
    Anonym (bok) skrev 2013-02-07 12:46:13 följande:
    Oj glömde lite att poängen med boken till stor del inte är, bli tillsammans igen. Utan mer tillsammans på nytt..

Just detta tror jag är mycket av nyckeln om man ska bli hitta tillbaka till samma partner.
  • Dick Scott

Utifrån min erfarenhet och kännedom om T W Jackson som skapat The Magic of Making Up är det en seriös
    metod som verkligen hjälpt över 50 000 personer i 77 länder med sina relationer. Han erbjuder även råd via email.
    Detta är ett mycket viktigt ämne. Det är grunden för ett lyckligt liv i mångt och mycket; att man är lycklig i sin relation, inte minst när man har barn tillsammans. När man är i affekt behöver man verkligen hjälp att sortera ut sina tankar eftersom man har väldigt lätt att flytta över skulden/problemet till sin partner och glömmer att man själv har minst 50% delaktighet i sin relation. Detta gör ofta allting så mycket svårare att reda ut. Ofta kan begynnelsen till att en relation blivit ohanterlig vara onödiga små kontroverser som inte hanterats rätt utan sopats under mattan och därför till slut tagit alltför stora proportioner. Det är heller inte alltid lätt att hitta en bra terapeut för sin relation där man bor. Det är bra om man har nära pålitliga vänner eller släktingar som kan hjälpa till och medla men tyvärr kan de också ha lättare att bli partiska än en oberoende person.
    Här är länken till The Magic Of Making Up för den som vill läsa mer om metoden.

Läs gärna mina bloggar med artiklar om dessa viktiga frågor på följande sidor
    Best Ways To Get Her Back
    We Are Getting Back Together
    How To Get Her Back

Varma Lyckönskningar i era relationer!
    Dick Scott

• Dick Scott
    Dick Scott skrev 2013-05-21 10:47:27 följande:
    Utifrån min erfarenhet och kännedom om T W Jackson som skapat The Magic of Making Up är det en seriös
    metod som verkligen hjälpt över 50 000 personer i 77 länder med sina relationer. Han erbjuder även råd via email.
    Detta är ett mycket viktigt ämne. Det är grunden för ett lyckligt liv i mångt och mycket; att man är lycklig i sin relation, inte minst när man har barn tillsammans. När man är i affekt behöver man verkligen hjälp att sortera ut sina tankar eftersom man har väldigt lätt att flytta över skulden/problemet till sin partner och glömmer att man själv har minst 50% delaktighet i sin relation. Detta gör ofta allting så mycket svårare att reda ut. Ofta kan begynnelsen till att en relation blivit ohanterlig vara onödiga små kontroverser som inte hanterats rätt utan sopats under mattan och därför till slut tagit alltför stora proportioner. Det är heller inte alltid lätt att hitta en bra terapeut för sin relation där man bor. Det är bra om man har nära pålitliga vänner eller släktingar som kan hjälpa till och medla men tyvärr kan de också ha lättare att bli partiska än en oberoende person.
    Här är länken till The Magic Of Making Up för den som vill läsa mer om metoden.

Läs gärna mina bloggar med artiklar om dessa viktiga frågor på följande sidor
    Best Ways To Get Her Back
    We Are Getting Back Together
    How To Get Her Back

Varma Lyckönskningar i era relationer!
    Dick Scott

Blogglänkarna med artiklar och tips är 
    BestWaysToGetHerBack
    WeAreGettingBackTogether
    HowToGetHerBack 
Svar på tråden The magic of making up- någon?