• Anonym (Jag orkar inte)

Hon vill inte ha sex, hon vill ingenting..

Jag älskar min sambo och jag skulle göra precis allt för henne. Men sedan vi fick barn så har hon noll sexlust och vi har noll samliv, jag får knapp se henne naken och nu förtiden får jag knappt röra vid henne.
    Det vanliga mysa i soffan framför TVn finns kvar,1 gång i månaden..
    Jag tycker jag försöker men får det gamla vanliga till svar, Nej,nej och nej. Jag har inte lust, jag vill inte, jag är trött, jag har ont i huvudet, osv. Det här är alltså dem vanligaste svaren jag får när jag vill mysa!!! Dvs inte sex..

Förr kysste vi varandra och nu är det också borta snart.

Sexet.. Ja obefintligt näst intil.. När det väl händer så säger hon att hon vill ha det för min skull. Men sen ligger hon bara där som ett lik. Känns så fel att ha sex när man inte får någon respons.

Jag vill vara intim och verkligen ge henne hela paketet med smekningar, förspel, sex och efter sex mys. Men jag får nöja mig med att prata med henne om alldagliga saker.

Jag älskar verkligen när hon rör vid mig med ett par fingrar över ryggen eller håller om mig hårt. Men det var länge sedan nu.

Jag kan bli avundsjuk när jag ser andra par på stan som går och håller om varandra eller visar ömhet.

Jag känner mig ensam, oälskad och jag saknar henne fast hon är här.

Tar jag upp det här så är allt mitt fel, jag tjatar förmycket om sex, jag gör det och det och allt det andra. Allt är mitt fel.. Våra problem går inte längre att prata om. Jag säger hur jag tycker och känner och hon blir en mussla.
    Jag får vara väldigt glad om hon inte är sur på mig i 2 dagar för att jag ens försökte.

Vad har nu det här börjat leda till?
    Jag försöker knappt längre, varför ska jag ge henne en kram när jag ändå blir bort puttad, eller försöka kyssa henne och få en hand i ansiktet. Varför ens försöka få sex när det ändå slutar med att jag får sköta det själv.

Jag ser verkligen hur vårt förhållande rasar som en stad av korthus, förut försökte jag stoppa dem från att rasa.. Men nu så tittar jag bara på och gråter.
    Det gör jag mycket numera, gråter nästan varje dag i duschen...

Så tror ni att jag mår bra?
    Svaret är uppenbart

Jag vet att hon jag älskar håller till här inne och jag hoppas att hon ser att det inte bara är sexet som saknas utan allt vad ett förhållande innebär.

För att hon ska förstå och kanske tänka till. Så vill jag att hon ska få se vad andra tycker om detta så frågar jag er läsare,

Ska jag lämna henne eller ta ett nytt andetag och göra ett sista försök?

• Svar på tråden Hon vill inte ha sex, hon vill ingenting..
  • Bitchos

Visa henne inlägget, ibland kan skrivna ord förklara mer än talade ord. Du förklarar väldigt bra i inlägget vad du känner.
    Om hon inte efter det är villig att möta dig halvvägs så är något fel. Hon kan ha fått en förlossningsdepression eller så har kärleken dött.

• MikNis

Finns det någon anledning till att situationen är som den är?

Tex att barnet kräver extremt mycket tid från mamman?

Har du diskuterat problemet med andra pappor som kanske upplevt samma sak och evt känner dig och din sambo?

Hur har det varit med fysiska ömhetsbetygelser innan ni fick barn?

• de Robespierre

Jag tror dina chanser "att låsa upp henne" på egen hand är mycket små. Det verkar som om ni har hamnat i låste positioner. Du som inget annat vill än att få tillbaka som hon var förut. Du försöker närma dig henne på alla de sätt du kan komma på. Hon känner sig pressad hela tiden (för hon är fullt medveten om hur det ligger till) och varje litet försök från dig (kram, puss, smekning) tolkar hon som att du i förlängningen förväntar dig sex (fast du kanske inte gör det). Och hon klarar inte av att berätta vad problemet ligger. Eller så har hon gjort det men du har inte förstått.

Ta kontakt med Familjerådgivningen där det finns terapeuter som kan leda er rätt ut ur denna negativa spiral. Åtminstone få er att våga prata öppet och rakt emot varandra. Terapeuten är inte där för att säga vem som har fel eller vad ni skall göra. Den finns där för att ni själva skall våga berätta hur det känns och själva hitta en lösning på ert problem.  

• the dude

Jag känner starkt med dig TS, jag förstår precis hur du känner det... Jag och ex-sambon hade det så med, utan att ens ha barn ihop! Det gick helt enkelt inte längre, hon var deprimerad, och vi bröt upp med varandra. Nu går hon i terapi.

• Anonym (Hej.)

Oh gud, det hade nästan kunnat varit jag som var din tjej.. Förutom att jag inte blir arg på min sambo. Haha. 
    Kan försöka förklara lite hur det är för mig, kanske inte alls är så för din tjej dock...

Nu vet jag inte hur gammalt ert barn är än, vårt har ännu inte fyllt ett. Sen han föddes är min sexlust totalt bortblåst!
    Jag vet inte om det kan ha med att jag ammar och mina hormoner spökar. Eller om det är så att jag tar hand om ett barn hela dagarna så jag inte orkar ta hand om min kille också .Det känns som man knappt har nån tid att ta hand om sig själv, man tänker på andra hela tiden. Barnet klänger på mig hela tiden, vi samsover även så inte ens då, på natten,  får jag och min kropp vara i fred!

Det är så svårt att förklara. Men jag tror att det är jobbigt för din tjej med.. Jag i alla fall saknar min sexlust så oerhört! Det är jätte jobbigt att inte vilja, att stöta bort sin kille hela tiden. Samtidigt vill man ju inte bara "ställa upp". Det blir ju fel det med. Däremot så inser jag jämt när min sambo och jag haft sex hur mycket det betyder, och hur mycket jag saknar det.. Men det är just att komma dit. Att orka mysa, kyssas, smekas.. 
    Ibland är det jobbigt bara han vill ge mig en kram. Jag känner att jag vill ha tillbaka min kropp, bli min egen människa igen! 

Dock lever jag på hoppet att det blir bättre. Ju äldre vårt barn blir desto mer självständig blir han.
    Så ge inte upp, kämpa. Det är en tuff tid med en bebis. Men jag tror att står båda parter ut kommer man starkare ur den. För som sagt, jag tror det är lika tufft och jobbigt för din tjej som har mist sin lust.. Men jag tror även att ni måste försöka prata öppet om det. Så ni båda vet hur den andra känner..

Lycka till. : ) 

• Anonym (man)

Jag är som din tjej - men jag är man. Förut ville jag hela tiden men lusten har helt försvunnit. Jag känner det är en period i livet just nu. Det är mycket. Mycket i huvudet och många jobbiga tankar. Lusten försvann med det. Jag älskar min fru och hoppas att hon har tålamod med mig. Jag vill ha sex och närhet  - men bara tanken på att hon skulle komma mig nära gör att det kryper i hela kroppen. Men jag vet att det är en fas jag måste igenom. Jag skulle inte fixa att tvinga mig till något. Jag trodde aldrig jag skulle kunna känna så här eftersom jag har varit den som tidigare längtat mycket efter närhet. Nu är jag själv där.

Jag tror du har allt att vinna på att bara vänta ut och finnas där i vardagen. Röj hindren...  Ha tålamod och möt henne med det som tynger.

• Anonym

Min fru är likadan, jag har försökt prata om det i 15 år, men hon vill inte prata om det, parterapi ledde ingenstans.
    Det är svårt att ändra någon som inte vill ändra sig, så dina möjligheter är nog begränsade. Jag tror det bottnar i en ovilja att göra något som den andre vill. snålhet , typ

• Anonym (Låglustare)
    Anonym (Jag orkar inte) skrev 2013-02-07 08:28:04 följande:
    Jag älskar min sambo och jag skulle göra precis allt för henne. Men sedan vi fick barn så har hon noll sexlust och vi har noll samliv, jag får knapp se henne naken och nu förtiden får jag knappt röra vid henne. Det vanliga mysa i soffan framför TVn finns kvar,1 gång i månaden.. Jag tycker jag försöker men får det gamla vanliga till svar, Nej,nej och nej. Jag har inte lust, jag vill inte, jag är trött, jag har ont i huvudet, osv. Det här är alltså dem vanligaste svaren jag får när jag vill mysa!!! Dvs inte sex.. Förr kysste vi varandra och nu är det också borta snart. Sexet.. Ja obefintligt näst intil.. När det väl händer så säger hon att hon vill ha det för min skull. Men sen ligger hon bara där som ett lik. Känns så fel att ha sex när man inte får någon respons. Jag vill vara intim och verkligen ge henne hela paketet med smekningar, förspel, sex och efter sex mys. Men jag får nöja mig med att prata med henne om alldagliga saker. Jag älskar verkligen när hon rör vid mig med ett par fingrar över ryggen eller håller om mig hårt. Men det var länge sedan nu. Jag kan bli avundsjuk när jag ser andra par på stan som går och håller om varandra eller visar ömhet. Jag känner mig ensam, oälskad och jag saknar henne fast hon är här. Tar jag upp det här så är allt mitt fel, jag tjatar förmycket om sex, jag gör det och det och allt det andra. Allt är mitt fel.. Våra problem går inte längre att prata om. Jag säger hur jag tycker och känner och hon blir en mussla. Jag får vara väldigt glad om hon inte är sur på mig i 2 dagar för att jag ens försökte. Vad har nu det här börjat leda till? Jag försöker knappt längre, varför ska jag ge henne en kram när jag ändå blir bort puttad, eller försöka kyssa henne och få en hand i ansiktet. Varför ens försöka få sex när det ändå slutar med att jag får sköta det själv. Jag ser verkligen hur vårt förhållande rasar som en stad av korthus, förut försökte jag stoppa dem från att rasa.. Men nu så tittar jag bara på och gråter. Det gör jag mycket numera, gråter nästan varje dag i duschen... Så tror ni att jag mår bra? Svaret är uppenbart Jag vet att hon jag älskar håller till här inne och jag hoppas att hon ser att det inte bara är sexet som saknas utan allt vad ett förhållande innebär. För att hon ska förstå och kanske tänka till. Så vill jag att hon ska få se vad andra tycker om detta så frågar jag er läsare, Ska jag lämna henne eller ta ett nytt andetag och göra ett sista försök?
    Jag håller med. Visa henne inlägget det förklarar mycket bra var du står och vad du känner. Hoppas att hon har mod att bemöta det. Lycka till
  • Anonym

Håller med det vissa redan sagt. Visa henne inlägget. Du skrivet jätte vackert och känslofyllt. Det du skriver går rakt in i hjärtat. Skriv ett brev och ge henne det innan hon går till jobbet (eller någon annan gång då hon får läsa det i lugn och ro utan tex barn som stör och disk som ska göras). Då kanske hon förstår hur du mår.

• Cheeses

Du kanske inte ska lägga så stor vikt vid sexet när du tar upp det med henne, då blir det lätt att hon bara tycker du är en snuskgubbe. Säg att du saknar kramar och pussar, säg inte att du saknar sex. Du saknar ju faktiskt främst närheten och inte just sexet och då är det dumt att ta upp sexet överhuvudtaget.

Svar på tråden Hon vill inte ha sex, hon vill ingenting..