Berätta för chefen...?
Har jobbat på mitt jobb sedan i sept- 12, blev erbjuden en tillsvidareanställning fr.om. 1 jan och har nu först en provanställning i 6 mån. För ca 2 veckor sen tog jag ett gravtest då jag hade mina misstankar om att jag var gravid, mycket riktigt visade testet positivt.
Funderar mycket på hur jag ska göra, om jag ska berätta snart eller avvakta...
När jag skrev på papprena i jan så sa min chef att om inget oförutsett inträffar så löper provanställningen vidare till en tillsvidareanställning sista juni.
Jag vet att min chef är jättenöjd med mig och gärna vill att jag fortsätter på jobbet, hon har inte haft något negativt att säga om mig och jag trivs jättebra på mitt jobb också och vill såklart fortsätta, har dock läst att det är många som blivit av med jobbet när dom berättat. På ett sätt vill jag berätta för henne så snart som möjligt för att se hur hon ställer sig till det hela, hon föredrar att man är rak och ärlig, och det skulle kännas bättre att vara ärlig och säga som det är, för att försöka hemlighålla det tills min provanställning går ut känns rätt svårt då jag kommer vara i vecka 27-28 vid den tiden.
Ska man våga berätta för henne så snart som möjligt hur det ligger till, är rödd för att bli av med jobbet, detta är något jag oroar mig för och det påverkar mig så mycket i övrigt, svårt att sova och massa funderingar.
Till saken hör att den här graviditeten inte alls var planerad, jag träffade en kille i slutet av december och ett "misstag" ledde till detta, vi har dock pratat om det och båda vill göra ett försök att satsa seriöst, vilket vi ändå hade velat göra, men med detta gör det ju att det blir seriöst väldigt mycket snabbare än vad det kanske hade blivit om jag inte blivit gravid med en gång.