Varning för kidsroom.de och beställning av vagn utomlands
Hej,
vi valde att beställa en Teutonia Be You från kidsroom.de i Tyskland då vi antog att det inte kunde bli så värst stora problem med en barnvagn och läste mycket att det inte skulle vara några problem att få saker utbytta även fast man beställde från Tyskland.
Vi betalade totalt 7600kr för vagn och tillbehör och sparade ca 1000kr på detta.
För en månad sedan så började fällningsmekanismen att strula, den går att fälla ihop till viss del men inte sista biten vilket gör att man manuellt måste vika ihop den samt lyfta upp den.
Kontaktade kidsroom som meddelade att de kommer att reparera vagnen men att jag får stå för frakten, vilket kostar ca 1500kr med DHL, och är något som vi ej kommer att utnyttja, vi behåller vår trasiga dyra vagn...
Innan beställningen kollade vi deras villkor och EUs lagar. Deras villkor nämnde inget om detta och EUs lagar sa att om det blir ett problem på varan så ska säljaren kostnadsfritt åtgärda problemen inom 2 år.
Kidsroom säger att de står för båda fraktkostnaderna 6 månader efter köpet men sedan får man själv betala detta, och det är som sagt inte billigt.
Ångrar bittert nu att vi inte valde att köpa vagnen i Sverige på lokal butik så vill rekommendera alla som köper dyra vagnar att inte välja kidsroom eller annan nätbutik i Tyskland.