• sassa1987

Barnvakt till ditt egna bröllop, hur gjorde ni?

Hej, skulle behöva råd och stöd då vi har ett litet dilemma.
    Vi håller på att planerar bröllop och vi har tänkt barnfritt då vi vill att all fokus är på oss och alla gäster ska kunna slappna av utan att behöva springa efter sina barn hela tiden.

Ni som har egna barn och skaffat barnvakt på ert egna bröllop, hur lyckas ni? Jag menar, alla dem vi kan tänkas som barnvakt är ju bjudna till vårt bröllop.

Hur gjorde ni? Anlitade ni någon ni knappt kände? Tips och förslag tack.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Barnvakt till ditt egna bröllop, hur gjorde ni?
  • MeNoLike

Jag tänker att de kan va med tills det börjar bli lite mer festligt då kan de åka hem med farmor/farfar/mormor/morfar :p

• SilverEmma

Hade jag haft ett bröllop med gäster så hade jag i god tid övat in en ny barnvakt. Det brukar inte vara svårt att hitta ungdomar som vill tjäna lite extrapengar. Hade anlitat henom flera gånger innan bröllopet för att känna mig helt trygg.

• MattiasFru

De bröllop jag vart på där paret haft barn så har det varit som redan nämnts här i tråden, att parets föräldrar har smitit med barnen när det börjar bli lite festligare.

• sassa1987

Mor och farföräldrar vill jag inte ta då de också vill vara med, inga utav mina gäster ska behöva sitta barnvakt. Men att lära upp någon borde funka då vi inte ska ha bröllopet förrän till maj 2014

• älskarlivet81

Hur gamla är barnen? Vi hade inga barn när vi gifte oss men hade vi t.ex. gift oss nu så hade vi haft bekanta som inte varit bjudna som då hade kunnat passa.

• star67

kanske någon fröke på dagis kan hjälpa till mot betalt i fall om barnen går på dagis?

• älskarlivet81

Finns det någon som skulle ställa upp på det? Är själv lärare men blandar inte arbetsliv och privatliv..

star67 skrev 2013-02-07 19:59:12 följande:
    kanske någon fröke på dagis kan hjälpa till mot betalt i fall om barnen går på dagis?

• star67

men fråga då! ja det tror jag kanske någon som inte själv har barn eller en gammal tant kanske!

• WillU

Var bor ni.

Jag har för mig att jag läste om något ställe dit man kunde lämna in barnen, typ som hundpensionat för barn. Man lämnar dem på morgonen med mat och dricka och leksaker och så kan man hämta dem dagen efter vid samma tidpunkt. Och det är bara ni och vakten som har nycklar för att släppa ut dem när de skall rastas och gå på toa och sånt. Skall kolla om jag hittar annonsen.

/Eva

Svar på tråden Barnvakt till ditt egna bröllop, hur gjorde ni?