Blödning under 15 dagar
Hej,
Jag vet egentligen inte om jag haft missfall, men jag börjar tro det och vill gärna få råd från andra med mer erfarenhet än jag själv.
Min mens är oregelbunden men brukar hålla sig mellan 28 och 35 dagar, pågå under 4-5 dagar. Den här gången fick jag en blödning på dag 28 som sedan stannade av (ägglossning eller nidblödning?). 14 dagar senare började en rejäl blödning som nu pågått i 15 dagar. Det är alltså tre gånger så lång tid som normalt.
Vanligtvis är mensen sparsam, det brukar räcka med 1 binda/dag. Den här gången har det varit helt annorlunda då jag har fått ut en massa klumpar. Förra veckan (dag 5) kom två klumpar i plommonstorlek ut vilket kändes väldigt konstigt. Min reaktion var "Vad sjutton var det där?" och tankar om missfall började snurra i huvudet. Igår kunde jag gå över till trosskydd, men det kommer fortfarande lite färskt blod (särskilt vid toalettbesök).
Jag har varit i kontakt med en barnmorska via telefon som varken sa bu eller bä, utan rådde mig till att avvakta och om jag fick hög feber och ont skulle jag åka in. Jag har inte haft ont mer än molvärk, däremot förhöjd kroppstemp länge nu (och den verkar inte gå ned).
Är det någon som har en teori om vad som händer? Kan en mensblödning pågå över två veckor? Det kommer ju fortfarande färskt blod, även om det är lite? Kan missfall runt v6 te sig så här? Eller kan jag vara gravid? Idag har jag haft jobbig molvärk, så nu börjar ju funderingar på om det är något som är kvar...
Snälla, dela med er av erfarenheter.