• Anonym

yr så fort jag rör mig, svettas, fryser....

Jag börjar ärligt bli riktigt orolig. Jag gick till läkaren förra veckan, då jag var yr så fort jag rörde på huvudet. Läkaren konstaterade att jag hade väldigt låg puls och jag fick inte reda på om det var farligt eller vad som kunnat orsaka det. Han sa att han trodde det skulle gå över. Men det blir bara värre. Det snurrar så jag knappt kan fästa blicken på något, jag varvar mellan att vara iskall till att svettas för att jag är för varm. Om jag anstränger mig slår det lock för öronen och jag har börjat må illa nu. Vad fan kan detta vara? Borde jag åka in till akuten eller ska jag vänta tills i morgon? Någon som haft det såhär?

• Svar på tråden yr så fort jag rör mig, svettas, fryser....
  • Anonym

min puls varierar också väldigt. Från att vara snabb till att vara väldigt långsam.

• Anonym

Har du sköldkörtelproblem?

Det kan orsaka hög/låg puls,frossa/svettningar & yrsel bl.a

Ring 1177 tycker jag!

• Anonym

Har du nyligen alltså inom 2 veckor varit förkyld?
    Då kan du ha kristaller i örat och då lida av "karusellsjukan"
    det snurrar nåt så fruktansvärt, och särkilt om jag snyter mig eller ligger i sängen och vänder på mig.
    Första gången jag hade det så kunde jag knappt vicka på tårna utan att det snurrade idag är det bättre.
    Men ring in och kolla för säkerhetsskull. Obehgligt när det är i huvudet så.    

• Rocket Mania

Jag hade åkt in till en riktig akutmottagning. Yrsel ska alltid tas på allvar om man är ordentligt påverkad av det vilket du verkar vara.

• Anonym

Kollade sköldkörteln för två månader sen, eftersom jag har haft massa symtom på det. Men alla prover var jättebra. Sen började yrseln... Och jag har inte varit förkyld eller nåt. Jag nyser hela tiden bara. Men antar att det är nån allergi. Mim sambo har inte blivit smittad iallafall. Ska åka in i morgon. Tack för svaren!

• drdystym

Om det är en kort intensiv yrsel som kommer när du rör på huvudet och det känns som världen snurrar runt omkring dig samtidigt som det är svårt att fästa blicken kan det vara kristallsjukan.

Det är helt godartat men mycket obehagligt.

Prata med VC-läkaren eller om du har en öron-näs-halsakut/drop in där du bor.
    Man kan göra vissa manövrar för att få kristallerna rätt.    

• Anonym

Du kan knappt fästa blicken, men du klara av att skriva på FL...jag tror säkert du kan vänta tills VC öppnar (som det gjort nu).

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-08 12:03:00 följande:
    Du kan knappt fästa blicken, men du klara av att skriva på FL...jag tror säkert du kan vänta tills VC öppnar (som det gjort nu).

Man kan väl skriva även om man har svårt att fästa blicken eller? Jag kan minsann skriva sms även om jag är skitfull..
Svar på tråden yr så fort jag rör mig, svettas, fryser....