Flytta till Stockholm eller bo i USA
Jag har bott i USA i 7 år och nyligen flyttat tillbaka till Stockholm, men nu tror jag att jag har ångrat mig.
Jag har möjlighet att flytta tillbaka till USA till en småstad i North Carolina, men jag är samtidigt rädd för hur framtiden blir då.
Jag älskar ju klimatet där, gillar inte klimatet i Sverige och har vänner både i Stockholm och USA.
Min familj bor i Stockholm, min pojkvän (eller om jag nu fortfarande kan kalla honom det) bor i USA så jag har ju någon att bo hos tills jag hittar eget boende på endera stället.
Killen vill att vi flyttar ihop och gifter oss, jag vet inte om jag vill gifta mig igen (har precis skilt mig efter lite mer än 1 års separation).
Det känns så tryggt här i Sverige med alla saker man har tillgång till, fri sjukvård osv.
I USA måste man se till att man får det via jobbet eller betala en förmögenhet själv och det kommer jag inte ha råd med.
Sen finns det inte lika mycket att göra på fritiden i en småstad som det gör i en storstad.
Vad skulle ni göra?
Jag tror att jag till slut skulle bli lika lycklig på endera platsen om jag bara fick vänja mig och hittade ett bra jobb.
Skulle ni välja USA eller Sverige och varför? Jag behöver hjälp att tänka ut för och nackdelar med att bo på ena eller andra stället.