• Anonym

Mandelolja VS Jojobaolja ?

Hej

Jag är väldigt torr i huden (ansiktet) och tänkte testa om olja kan hjälpa mig. Men vad är bättre då, Mandelolja eller Jojobaolja? Vad är den stora skillnaden?
    Ska man ha kallpressad?

• Svar på tråden Mandelolja VS Jojobaolja ?
  • Bingo

Om du ska ha olja överhuvudtaget så ska du använda en olja av högsta klass. Inget syntetiskt. Men frågan är som du ska behandla från utsidan eller insidan?

• Boothwalker

A-creme funkar superbra för mig. Har haft problem med torr hud hela mitt liv.

Annars tycker jag jojobaolja luktar sjukt gott. Men A-creme funkar bättre än olja...

www.bodystore.com/3/sv/artiklar/a-creme-120-g

♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Anonym
    Boothwalker skrev 2013-02-07 21:20:52 följande:
    A-creme funkar superbra för mig. Har haft problem med torr hud hela mitt liv.

Annars tycker jag jojobaolja luktar sjukt gott. Men A-creme funkar bättre än olja...

www.bodystore.com/3/sv/artiklar/a-creme-120-g
    A-creme har jag :)
    Den är skön och går snabbt in i huden och kladdar inte åså, men är som ändå torr på vintern.
  • Bingo
    Anonym skrev 2013-02-07 21:25:40 följande:
    Den är skön och går snabbt in i huden och kladdar inte åså, men är som ändå torr på vintern.

Dricker du bra med vatten?
  • Heart
    Bingo skrev 2013-02-07 21:28:10 följande:

Dricker du bra med vatten?
    Ja det gör jag.
    Dricker minst 1 l rent kallvatten per dag. Om inte mer, vet inte exakt.
    Smörjer ansiktet varje kväll efter dusch.
    Men har så dålig hudräm så är ändå torr tycker jag.
  • Boothwalker
    Anonym skrev 2013-02-07 21:25:40 följande:
    Ok. Jag tycker den funkar bra =)

En stor hjälp för mig var att sluta med schampo. Det torkar verkligen ut huden!
    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
Svar på tråden Mandelolja VS Jojobaolja ?