Flytta utanför kommunen, ha barnen själv, hur?!
Ska försöka göra detta kort. Jag och mitt ex som är barnens pappa separerade för 3 år sedan, i början hade jag barnen själv men efter ett år började han ha dom varannan vecka. Jag blev i oktober arbetslös och har nu börjat jobba på andra sidan stan (3 timmar resväg varje dag) och får inte ihop det varken ekonomiskt eller tidsmässigt ned barnen men va tvungen att tacka ja till jobbet tack vare vårat härliga system vi har, hade jag sagt nej hade jag nte fått akassa längre. Men iaf, min pojkvän bor precis i nörheten och han och jag har nu pratat om att flytta ihop då min ekonomi är i botten och jag skulle inte få långa resvägar och barnen skulle kunna bo hos oss här men då är de ända alternativet att ha dom på heltid. Något som deras pappa vägrar. Inte nog med det, min äldsta son (7 år) har sedan ett halvår tillbaka ändrat beteende något läskigt mycket, blivit kaxig och lyssnar inte alls ( ja de kan ses som vanlig trots men jag känner min son kch något är det som inte stämmer,) han har även börjat bajsa och kissa på sig i skolan och jag märker att han inte är trygg, han vågar inte sova utan mig och jag måste förlja med han överallt, även på toaletten vilket han inte velat sen han va 3.. Han har varit utan blöja sen han va 2 och har i princip aldrig kissat på sig innan. Han har även berättat om att pappa brukar komma med en del hot som för mig känns helt absurda för att få dom attlyssna och sluta bråka/skrika. Min 3åriga son har börjat berätta även han om en farbror som ska komma och ta honom så han ör livrädd varje gång han hör någon gå i trappen. Deras pappa har idag träffat en ny tjej och dom ska gifta sig, kul för honom men han slutar inte trakassera mig lr vad man ska kalla det med sms, riktigt äckliga sådana om att vi ska ses och ha sex etc, han kommer med bot och hållhakar mot mig och ja efter 3 år (totalt 8år) av psykisk misshandel så orkar jag ibte mer. Varken jag eller barnen mår bra av honom.. Jag vill att han har en relation med dom men vill att han har dom varann helg, Hur går man tillväga?!?! Han har dessutom dom senaste åren inte haft barnen en ända helg, han lämnar dom ned farmor och farfar varje helg fre-sön och tar inget som helst ansvar för utv.samtal, föräldramöten, barnkalas etc utan allt det är på mig, känner mig redan själv med allt ansvar och vill då att jag och barnen kan flytta och få en stabil och trygg tillvaro, men jag vet verkligen inte hur jag ska börja. Jag har pratat med familjerätten tidigare men då han är vädligt bra på att prata så har dom inte genomskådat honom, den ända som gjort de va en familljerådgivare som ringde mig efter vår tid där och sa att hon genomskådat hans personlighet och att han uppenbarligen ärmytoman etc. Så familerätten vågar jag inte vända mig till. Känner mig vilse nkån som varit i samma sits som kan komma med tips..?