• Giliii

Hjälp mig

Vet att det kanske inte är rätt tråd att skriva detta inlägg i, men eftersom att vi planerat barn och har försökt ett tag så... Till mitt problem.. Jag och min sambo har varit tillsammans i fyra år, han har ett trassligt förflutet med droger, spelmissbruk m.m. Jag har ställt upp under hela den tiden och han har nu varit ren i två år. Under tiden som han missbrukade så kunde han försvinna och bara borta i flera dagar hörde inte av sig till någon vilket alltid resulterade i att jag var SKIT orolig, satt vaken hela nätterna, ringde runt till olika sjukhus m.m!! Varje gång han stack iväg och punda var de efter att han hade spelat bort en stor summa pengar, han orkade inte ta itu med ångesten!! Varje gång han inte kommer hem från jobbet den tid han brukar blir jag jätte orolig och tror att han har stuckit iväg igen! Varje gång vi bråkar sticker han till en kompis och är borta till nästa dag, han kan verkligen inte diskutera som en normal människa.. Det känns som om att jag har ett sånt jävla kontroll behov, hur ska jag kunna släppa det? Nu till min egentliga fråga.. Denna veckan har han jobbat från 3 på eftermiddagen till halv 1 på natten, han är alltid hemma runt 1! Inatt vaknade jag halv 5 och han var fortfarande inte hemma, jag blev som vanligt jätte orolig och ringde han, inget svar, ringde hans kompis, inget svar!! Jag började tro att han hade varit med om en olycka på väg hem från jobbet.. Halv 6 ringer han och säger - förlåt jag somnade min kompis soffa, hg kommer hem nu!! Hur arg är det okej att jag blir? Hur ska jag F han att fatta att dedär inte är okej! Visst att han kan va med sina vänner men hur svårt kan det vara att skicka ett sms och säga att man kommer hem senare?? Antagligen ville han inte ringa för hade han sagt att han skulle hem till en kompis direkt efter jobbet så hade jag blivit arg, vem fan åker hem till nån 1 på natten och kollar på film? Kommer han bete sig såhär oansvarigt när vi får barn också? Helt ärligt vet jag inte vad jag ska göra! Vill inte behöva vara en mamma till honom !! Jag känner mig så jävla osynlig! Börjar fundera på O han har gått och blivit bög i smyg så mycket tid som han ägnar åt sin förbannade kompis!! ( vet att han inte är otrogen ) Jg hoppas att det finns någon dom kan ge mig lite råd! Har inte pratat med han om det än, är på jobbet och slutar ikväll!! Mår jävligt dåligt över att ha det såhär, han visar ingen respekt :/

Svar på tråden Hjälp mig