• Äldre 8 Feb 13:42
    4987 visningar
    1 svar
    1
    4987

    Vårdnad och sex m.m.

    Hej,

    Ligger just i skillsmässa. Vi är fortfarande gifta men kommer att skilja oss inom några månader (papper är inlämnade) Det var hon som initierade detta och jag som slutligen accepterade att vi vuxit ifrån varandra. Bara det att hon uppför sig så j--la illa hela tiden och det går inte att prata eller resonera normalt med henne. Hon bara anklagar mig, hugger på mig och är allmänt otrevlig. Hon har med stor sannolikhet stora problem med sig själv och mår nog väldigt dåligt, men vägrar inse det och låta sig hjälpas - och absolut inte av mig av någon anledning. Jag fick tidigare ett bra tips från en "coach" och det var: "uppför dig alltid värdigt" och det gör jag verkligen. Jag låter mig inte provoceras. Men hon... Jag känner nog att jag kan väcka upp mina känslor för henne igen men hon vägrar ens att försöka. Då får det tyvärr bli såhär.

    När det handlar om vårdnaden av våra barn (11 och 13) så är de båda just nu inne i ett väldigt känsligt stadium i sin utveckling. Om de skall bo tillsammans med "en galen mamma" varannan vecka så kommer de att ta skada, det är jag helt säker på. Samtidigt så vill jag att de skall ha sin mamma. Vad gör jag? Skall jag begära egen vårdnad eller inte? Om jag inte gör det kommer mina bar att fara illa och då dör jag hellre själv först...

    SEX har jag inte haft sedan i somras med min fru (och inte med någon anna heller) och håller på att bli tokig. Vad gör jag? Är det ok att börja "ragga" redan nu? Har fullt upp med både jobb, hus och barn så tiden och möjligheterna är begränsade.  

    Tar gärna emot tips på var man träffar trevliga kvinnor...  jag är 46 år men både ser och beteer mig yngre. Tänder mes på kvinnor runt 35... var hittar man dem...    

  • Svar på tråden Vårdnad och sex m.m.
  • Äldre 10 Mar 20:49
    #1

    Du måste lita på din (fd) fru även hur jobbigt det är. Ha nära kontakt för att kolla så det funkar. Skicka vänliga sms med små påminnelser och liknande. Ring och säg god natt till barnen och hör lite försiktigt att allt verkar bra.

    Klart det är ok att "ragga"! Drömmer

Svar på tråden Vårdnad och sex m.m.