• 1464

Denna j*vla mensvärk!!!

Börjar bli galen. Har haft konstant mensvärk sen imorse och INGENTING hjälper. Ligger i sängen i olika ställningar, skriker och gråter. Vetekudde hjälper inte ett skit, äter starka Alvedon och dom hjälper en stund. Tar mig inte ur sängen. Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Denna j*vla mensvärk!!!
  • SoStylish

Bara Alvedon räcker inte långt när man har riktig mensvärk. Alvedon + Ipren är effektivt på vissa. Annars kan du kontakta vårdcentralen och be de skriva ut något starkare.

• 1464

Inte direkt Alvedon. Det heter Paracetamol Evolan. Får inte äta Ipren eftersom jag har problem med magen.

• majja83

de som hjälper mig är voltaren sup eller diklofinac sup, kroppen tar upp dom fortare och håller i sig längre och jag känner hur värken bara försvinner bara efter en kvart, ring vårdcentralen eller gyn så får du hjälp..

Hoppas de släpper snart!!!   

• SoStylish

Har hört att Cyklo-F också ska vara bra mot mensvärk! Har inte testat det själv än då jag inte haft sådär riktigt ont på länge, men kommer det tillbaka så ska jag prova det.

• aurora1827

Kan verkligen rekommendera att köpa en tens-apparat, finns billiga på nätet.
    Önskar att jag hade hittat det för 20 år sedan....

• greeneyes

Hade likadant, spydde jämt av smärtan. Sedan blev jag tipsad om receptfria Pronaxen och det funkar! Tar någon timme att hjälpa men sen så funkar det. Min Gyn skriver ut det på recept, då heter det Naproxen istället.
    Är dock osäker på om det funkar med din mage, dubbelkolla det först.

(Cyklo-F minskar själva blödningen men gör inget åt mensvärken, bara så att ni vet).

• 1978

Pronaxen (eller naproxen) hjälpte för mig. Men kolla om pronaxen är ok för magen innan du provar! Visst hatar man de käcka råden "ta en promenad" eller "lägg en filt över magen" när man har det så där? Hoppas det släpper snart! Suppar kan kanske vara bra om magen är känslig.

• 1978

Greeneys, två själar en tanke!

• greeneyes

1978: haha, ja jag försöker sprida tipset till alla eftersom jag vet hur jävligt man kan må!

• SoStylish
    greeneyes skrev 2013-02-08 16:37:54 följande:
    (Cyklo-F minskar själva blödningen men gör inget åt mensvärken, bara så att ni vet).
    Den är till för det ja, men ska tydligen ha effekt på värken också.
Svar på tråden Denna j*vla mensvärk!!!