• Anonym

Någon som haft tjej med adhd?

Är det någon kille här på familjeliv som haft tjej med adhd ?jag har träffat en tjej som är kul, fräsch och har glimten i ögat men hon verkar lite egen men på ett bra sätt tror jag. Hon har berättat att hon har adhd och tar piller mot det.  Jag kan inget om adhd och undrar om ni här inne som vet kan berätta hur det är att ha en tjej som har det. Ska jag sattsa eller dra?

• Svar på tråden Någon som haft tjej med adhd?
  • Anonym (Hunter)

jag har själv ganska grov adhd och tar medicin mot det, min kille och jag har hållit ihop i många många år och han skulle inte byta ut min intensiva, vilda och speciella personlighet (som han uttrycker det) mot något i denna värld......enligt honom då

han tycker du inte ska låta det stå i vägen för att åtminstone lära känna henne sen hälsar han att om hon är lite som mig så krävs det en riktig man för att klara av henne...men en riktig lycklig man :)

du får gärna fråga om du har några frågor, men jag undrar om det är den enda diagnosen som hon har vissa som har adhd har även andra diagnoser?

• Anonym

Bara adhd enligt henne..... Hon är som du skriver att du är vild av det lilla jag känner av henne.

• Anonym (Hunter)
    Anonym skrev 2013-02-08 19:58:56 följande:
    Bara adhd enligt henne..... Hon är som du skriver att du är vild av det lilla jag känner av henne.
    Så här är det människor med adhd har ett väldigt intensivt sätt vilket är ganska svårt för människor i vår omgivning att förstå sig på, många gånger misstolkar vi och misstolkas vi. Vi är mycket intensiva och drivs till det av impulsivitet vilket många gånger försätter oss i situationer som vi inte borde hamnat i och inte hade hamnat i om vi bara tänkt efter en extra gång........finns många andra saker som stärker oss, vår intelligens etc men samtidigt många saker som stjälper oss i ett vardagligt liv vilket gör att adhd kan vara ett funktionshinder MEN om vi får rätt hjälp, och oftast är det just medicin så dämpas de negativa aspekter och vi kan leva ett fullt normalt liv förutom att vi fortf märks och syns kanske lite mer än andra :)

för vissa människor funkar inte adhd medicinen och då måste andra metoder tas till men för de som medicinen funkar på så försvinner de flesta av problemen som adhd givit upphov till, finns mycket bra info på internet
  • Anonym (ADHD)

Jag är kvinna med grav ADHD och som medicinerar. Tycker "Hunter" beskriver det väldigt bra hur det är. Det krävs en stark man för att fixa en tjej med ADHD och är du det och gillar tjejen  så kommer du med stor sanolikhet inte ha ett tråkigt förhållande med ditt yrväder till tjej.Men en sak som är bra att ha i tanken att om man lever med någon med ADHD är det bra om man är tålmodig. Det kan bli väldigt rörigt emellanåt...

• Anonym (Kansjälv)

Så en man är inte en riktig man om man har betänkligheter att dejta en kvinna med adhd?
    Vanliga symptom på adhd är ouppmärksamhet, hyperaktivitet och impulsivitet. 

• Anonym (Kansjälv)
    Det är helt klart inte enkelt att älska en person med ADHD/ADD. För du vet aldrig riktigt vad du ska säga. Det är som att vandra omkring på ett minfält. Du smyger omkring, osäker på vilket steg (eller ord) som kommer vara den som sätter igång en explosion av känslor. Det är något du försöker undvika.
    Äkta kärlek ovillkorlig, men ADHD/ADD sätter dig i situationer som testar dina gränser för kärlek. Det spelar ingen roll om det är ditt barn, pojkvän, flickvän, make/maka eller fästmö/fästman, ADHD/ADD testar varenda relation. Det bästa sättet för att skapa fred i båda era liv är att lära er ett nytt synsätt på att hantera den emotionella berg-och-dalbanan som ADHD/ADD skapar varje dag.
  • Anonym (My life for her)

Jag är gift med en kvinna med ADHD och bi-poläritet. Det är absolut inte alltid enkelt när det är sämre perioder och man får ta en del skit fast man gör saker med familjen eller hennes bästa i åtanke.

Hon ber ofta om ursäkt för att jag står ut med hennes sämre dagar, men tackar också för att jag aldrig försöker ändra på henne.

Vi har varit gifta i 9år och tillsammans över 10år och jag skulle inte släppa henne för livet självt. Hon är min själsfrände och kommer alltid att vara, jag kommer aldrig kunna älska någon efter henne. 

• Anonym (OoO)

Jag är också tjej med ADHD. Jag är inte alls vild eller intensiv. Är introvert personlighet och kaoset och hyperaktiviteten pågår inuti mig. 
    Ingen skulle kunna gissa att jag har ADHD om man inte verkligen lär känna mig.
    Men att alla med. ADHD skulle vara intensiva är fel. Arg däremot, lätt att explodera, slarvig, energisk. Medicinerar inte. Har provat men kunde inte sova av de medicinerna jag fick, och detta med att ringa och boka nya läkartider klarar jag helt enkelt inte.

• Anonym (Kansjälv)
    Anonym (My life for her) skrev 2019-01-11 08:28:40 följande:

Jag är gift med en kvinna med ADHD och bi-poläritet. Det är absolut inte alltid enkelt när det är sämre perioder och man får ta en del skit fast man gör saker med familjen eller hennes bästa i åtanke.

Hon ber ofta om ursäkt för att jag står ut med hennes sämre dagar, men tackar också för att jag aldrig försöker ändra på henne.

Vi har varit gifta i 9år och tillsammans över 10år och jag skulle inte släppa henne för livet självt. Hon är min själsfrände och kommer alltid att vara, jag kommer aldrig kunna älska någon efter henne. 

Jag antar att du inte skulle avråda män att ge en kvinna med de diagnoserna en chans? 
  • Anonym (Kansjälv)
    Anonym (OoO) skrev 2019-01-11 08:32:40 följande:

Jag är också tjej med ADHD. Jag är inte alls vild eller intensiv. Är introvert personlighet och kaoset och hyperaktiviteten pågår inuti mig. 
    Ingen skulle kunna gissa att jag har ADHD om man inte verkligen lär känna mig.
    Men att alla med. ADHD skulle vara intensiva är fel. Arg däremot, lätt att explodera, slarvig, energisk. Medicinerar inte. Har provat men kunde inte sova av de medicinerna jag fick, och detta med att ringa och boka nya läkartider klarar jag helt enkelt inte.

Klarar du av närhet och sex? Läst en massa avskräckande, fast då mest om de som medicinerar.
Svar på tråden Någon som haft tjej med adhd?