• Anonym

Hur mycket äter ni när ni har eran period? (Mens)

Hej alla, ja...jag har det tuft under min period. I september förra året vägde jag hela 83 kg! Och imorse vägde jag 69,6 kg (jätteglad!) jag har kämpat och kämpat och jag ska nå mitt mål (jag vill väga högst 59 kg). Men nu har jag min period, jag äter mycket som fan och kan inte sluta! Jag har idag ätit säkert över 4000 kalorier (jag äter egentligen 400 kalorier om dagen). Och jag har skuldkänslor! Jag vill bara spy upp allt jag ätit! Jag är rädd för att gå upp 2/3 kg nu! Idag har jag ätit: en nudelpåse med en tesked beasås i (jag vet, låter äckligt men det är gott!), 6 köttbullar, två potatisar, brunsås, två fulla skålar med OLW's grillchips, en pollypåse och två redbull (inte light). Äter ni så mycket som jag gör? Eller äter ni inte alls? Vill vara anonym så därför har jag tråden i kategorin (känsliga rummet). :) om ni undrar...

• Svar på tråden Hur mycket äter ni när ni har eran period? (Mens)
  • Nathalie9111

Jag äter mer de första två dagarna, sen tredje och fjärde dagen känns magen så svullen och har ofta ont så tappar matlusten helt. De sista tre dagarna äter jag som vanligt. Men tycker ärligt talat inte att det lät jäääättteilla. Okej kanske en olw skål för mkt men annars kan jag lätt äta det där under en dag. (165 väger 54 kg).

• Anonym

Det låter inte som du ätit särskilt mycket men det var ju å andra sidan inte nyttiga saker du stoppat i dig heller ;) Ta ett djupt andetag ts och tänk att imorgon är en ny dag. Spy inte upp det du stoppat i dig.
    jag blir också mer sockersugen när jag har mens, framförallt på choklad. 

• Anonym
    Nathalie9111 skrev 2013-02-08 23:45:46 följande:
    Btw blev såååå sugen på polly nu:(
    En påse om dagen räcker. Ta en banan istället!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-08 23:50:59 följande:
    En påse om dagen räcker. Ta en banan istället!
    Jag blandade visst ihop dig med TS. Ät du din polly!
  • Nathalie9111
    Anonym skrev 2013-02-08 23:51:50 följande:
    Jag blandade visst ihop dig med TS. Ät du din polly!

Hahahaha "en påse om dagen räcker" hahaha
  • Anonym

äh,det lät inte alls mkt....

• Anonym (gammal kärring)
    400 kalorier om dagen skulle oroa mig mer än 4000 faktiskt, om jag vore din mamma.

Om du tror att du ska leva på det en längre tid så borde du söka läkarhjälp snarast för ätstörningar.

För övrigt så får många 1-3 dagar i månaden när de vräker i sig, en del innan mens och en del under, och desssutom lägger man på sig +0.5- 1.5 kg vatten extra. Men vattenvikten försvinner ju igen vid mens.

Så om du har svårt att hantera det, väg dig inte den veckan i månaden, några dagar senare ser det mer normalt ut igen. Skriv upp när du har mens så du vet var i din cykel du ligger.
  • Anonym (jag med)

Jag äter inte mera under mensen, för jag har så jävla ont och mår så illa att jag tappar matlusten :<
    Dock äter jag enligt mig själv jävligt mycket INNAN mensen ... typ veckan innan. Jag är så jävla sugen på godis, chips och allmänt fettig mat under den tiden ...  Tror även jag samlar på mig vatten under mensen för jag dricker skitmycket och går även upp i vikt - som sedan försvinner när mensen är över.

Det är normalt!    

• swedishgirl

400??? Det är verkligen INTE BRA. Gå o prata med en dietist som kan hjälpa dig o göra upp en kostplan just för dig o dina behov. När du snackar 400 kalorier så blir jag väldigt orolig faktiskt...

• hannis

Jag äter mycket mer än dig men nyttigare. 400 kcal är alldeles för lite för övrigt. När jag går ner i vikt ligger jag kring 1300 kcal och få då ner 0,5-1 kg/vecka.

Jag tycker du skall gå till en dietist och få hjälp med din kost.

• Höghus

Din period?? Lägg ned svengelskan, det låter bara fånigt.

• Barbamama08

Jag äter inte mer när jag har mens. När jag däremot hade ätstörningar under tonåren och åt på tok för lite så fick jag hetsätningsattacker (inte under mens, hade ingen mens då). Ät bättre så slipper du suget.

• fläta

When (när) I (jag) have (har) my (min) period (mens) I (jag) eat (äter) like (som) I (jag) normally (normalt) do (gör). 

• Anonymnmmmmmmm

Jag äter sjukt mycket 1-2 veckor innan!! Sen kan jag

Tappa matlusten helt när jag har mens och börja äta normalt igen när den är över. Äter jag inte veckan innan mensen så VRÄKER jag i mig massvis av det jag får tag på. Större portioner mat och massa socker! Med det menas en massa chips, godis, söta drycker. I dag till ex har jag sopat i mig en påse med godis, (100g) 2 st daim chokladbitar, 4 red bull och en stor tallrik med mat!! (Första dagen jag har min mens).... kommer va samma i morgon, I just know it!

FÖLJDFRÅGA:

Får ni era finnar före eller efter mensen? Jag får det veckan innan och har superfin hy under tiden jag har mens! Thank the lord for that, enda man kan må bra över. Annars tycker man att allt annat är värdelöst

Å fult med sig själv

Svar på tråden Hur mycket äter ni när ni har eran period? (Mens)