• Bluebell

Tristan, Erik eller Jonathan?

Fick på rul igår veta att vi väntar en liten pojke. Känns väldigt svårt att välja ett pojknamn!

De namn vi pratat om mest är:

Tristan: Min mans favorit. Jag gillar det med men är orolig att folk ska tycka att det är töntigt eller associera namnet med ordet trist!?

Jonathan: Min favorit. Min man har dock en (inte så nära) vän som heter det. Jag gillar även John men det heter min kusin.

Erik: Vi gillar det båda två men det känns inte helt rätt.

Min man är ursprungligen från England och de blivande farföräldrarna finns där samt min mans övriga släkt. Därför är det viktigt för oss att namnet  funkar i både Sverige och England.

(Hade vi bott i England hade nog Tristan varit klockrent)

• Svar på tråden Tristan, Erik eller Jonathan?
  • gosegrisen

Ni har ju 4-5 månader på er att smaka på namnen Glad Låt nyheten sjunka in och känn efter vad som passar bäst. Vi hade också tre namn som vi velade mellan, och bestämde oss inte förrän en vecka efter att han föddes när vi kunnat se och känna efter vilket som faktiskt passade.

• Karpalo

Jag gillar Jonathan bäst men som redan sagts, testa smaka på namnen ett i taget o se. O håll utkik överallt efter nya :)

• tessum

Tristan: är jättefint! Det är ett namn vi pratat om flera gånger

Jonathan: Gillar det inte, vet inte varför. Tror att jag associerar det med han i Bröderna Lejonhjärta.

Erik: Är ett namn som jag alltid velat ge min son men nu råkade min man heta det. Väldigt fint!

Mitt absoluta favoritnamn är Ian, vet att många inte gillar det men jag är helt såld på det namnet!

• Bluebell

Kul att många av er gillar Tristan!

Ian är fint men det heter min mans farbror och han är.... hm lite speciell Drömmer

• barnluktarbajs

En grej att tänka på är att det finns många smeknamn till Jonathan, så chansen finns ju att han inte alls kommer kallas för Jonathan utan snarare Jonte eller Jona eller något annat smeknamn. Och Jonte är ju inte världens vackraste namn direkt...

• fluu

Erik helt klart. Jonatan(utan h) är helt okej med.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
Svar på tråden Tristan, Erik eller Jonathan?