• lillisen2

Hjälp oss var vi ska åka!

Vi vill åka på resa med vår 1,5 åring i sommar (helst juli) 1 vecka och tänkte oss Europa.
    Vi har funderat på Kroatien, Portugal, Azorerna, men är inte alls säkra.

Vi är intresserade av natur, sevärdigheter men också väldigt måna om att det inte är alldeles för varmt för vår dotter.

Var precis inne på en resebyrås hemsida och frågade de angående Kroatien, men de rekommenderade inte så de var väldigt ockuperat och skulle bli svårt med barnvagn (?) Någon som har erfarenhet?
    Som sagt vi är väldigt öppna för förslag!

(Vi har varit i Grekland och Turkiet innan och inte så intresserade av att åka dit. :) 

• Svar på tråden Hjälp oss var vi ska åka!
  • SannaB83

Var på cypern förra året och det var kanon. Vattnet var så klart och det var lång grunt. Var där i slutet av maj och var perfekt väder mäsigt. Funderar på att boka till sommaren igen

• Jennie 1983

Hej ! Jag bor i Portugal och skulle vart rekomendera Algarve! Nu beror det ju pa vad man vill ha ut av semestern. Algarv har mycket att erbjuda, sjalvklart mycket strand och bad men ocksa mysiga utflykter, god mat och bra priser. Jag skulle dock rekomendera att hyra en bil. Det kostar inte speciellt mycket men ger sa pass mycket mer. Ingen fara att kora i Portugal sa lange man ar uppmarksam och lugn:)  Albufeira och Lagos ar fina ställen.

• 7kanebullar

Jag kan tipsa Sunwing alcudia beach med ving (Mallorca) är toppen !bra resturanger pooler sevärdheter mm

Svar på tråden Hjälp oss var vi ska åka!