• Fantastiskaliv

lägenhet i sthlm? hur gjorde ni?

Nybliven singelmamma och bor nu hemma hos mamma efter att ha valt att flytta och separera från min föredetta. 

HUR fick ni tag i lägenhet i sthlm ni som har lyckats?
    Har ni några tips? 

Kram till er allihopa!  

• Svar på tråden lägenhet i sthlm? hur gjorde ni?
  • mrsStatham

Lägenhet innanför tullarna eller ute i förorten?

Bara två saker är oändliga
  • Fantastiskaliv

Det är ju svårare att få innanför tullarna men även ute i förorten, ex närförort är ju nästan lika svårt som innanför tullarna känns det som ibland. 

• Fantastiskaliv

Jo, har tyvärr inte stått så länge, 3 år så det blir lite svårare för min del. 

• ajnas

Först till kvarn-lägenheter! Regga dig hos de kommunala bostadsbolagen som t ex Sollentunahem och privata värdar. Ring runt till privata värdar och fråga.

• mrsStatham
    Fantastiskaliv skrev 2013-02-09 14:37:10 följande:
    Det är ju svårare att få innanför tullarna men även ute i förorten, ex närförort är ju nästan lika svårt som innanför tullarna känns det som ibland. 
    Med närförort menar du Hammarby sjöstad, Globen, Alvik, Huvudta?
    Det är inte alls så svårt att få en lägenhet i innerstan, bara man har pengar.
    Är det hyresrätt eller bostadsrätt du menar?
    För en hyreslägenhet norr om stan utmed gröna linjen stod jag i stockholms bostadskö i 1månad första gången, gången efter det i 1,5år.
    Efter det har jag bott i bostadsrätter. 
    Bara två saker är oändliga
  • Fantastiskaliv
    ajnas skrev 2013-02-09 14:42:11 följande:
    Först till kvarn-lägenheter! Regga dig hos de kommunala bostadsbolagen som t ex Sollentunahem och privata värdar. Ring runt till privata värdar och fråga.
    Allright, får göra det helt enkelt. 
  • Fantastiskaliv
    mrsStatham skrev 2013-02-09 14:43:16 följande:
    Med närförort menar du Hammarby sjöstad, Globen, Alvik, Huvudta?
    Det är inte alls så svårt att få en lägenhet i innerstan, bara man har pengar.
    Är det hyresrätt eller bostadsrätt du menar?
    För en hyreslägenhet norr om stan utmed gröna linjen stod jag i stockholms bostadskö i 1månad första gången, gången efter det i 1,5år.
    Efter det har jag bott i bostadsrätter. 
    Det är inte svårt att få lägenhet över huvud taget om man har ekonomin, men eftersom jag är mammaledig och studerar vanligtvis och NU även på det singel så är inte ekonomin den bästa. 
    Hade jag haft ekonomin hade jag bara ringt en mäklare och köpt rakt av men vet att en del är riktiga fenor när det gäller att fixa det omöjliga. :) Så tänkte höra om det fanns några sådana även här. :) 
  • hannis

Jag hyrde först i andra hand och stod samtidigt i kö hos flera olika hyresbolag. Efter ett halvår fick jag förstahandskontrakt! (Inte i innerstan, där vill jag inte bo)

• Coruscant

Vi har fått våra hyresrätter genom bostadsförmedlingen i Stockholm. Det tog 2 år för en tvåa i Bandhagen (år 2005, hyra 5.500kr) och 5 år för en tvåa i Sjöstan (år 2011, hyra 7.800kr). Vi var spekulanter nr. 4 i Bandhagen och nr. 12 i Sjöstan - så visst går det att få hyresrätter, men det är ju inte de billigaste!

• LindoreTheo

Själv fick jag tag i min lägenhet via mitt jobb som företagslägenhet.
    Så kolla om inte ditt jobb kan hyra en.tills du kommer upp på benen..
    /  lycka till L

• Fantastiskaliv
    LindoreTheo skrev 2013-02-10 00:59:48 följande:
    Själv fick jag tag i min lägenhet via mitt jobb som företagslägenhet.
    Så kolla om inte ditt jobb kan hyra en.tills du kommer upp på benen..
    /  lycka till L
    Har studerat innan jag gick på mammaledighet.. så jävla typiskt!!!! 
    SUCK!  
  • LindoreTheo

Ja det är klart det är typiskt.. men  andra sidan hade man vetat allt här i livet s hade de ju inte vart s kul..   :D

MEn hur länge blir du hemma da? 

Svar på tråden lägenhet i sthlm? hur gjorde ni?