lägenhet i sthlm? hur gjorde ni?
Nybliven singelmamma och bor nu hemma hos mamma efter att ha valt att flytta och separera från min föredetta.
HUR fick ni tag i lägenhet i sthlm ni som har lyckats?
Har ni några tips?
Kram till er allihopa!
Nybliven singelmamma och bor nu hemma hos mamma efter att ha valt att flytta och separera från min föredetta.
HUR fick ni tag i lägenhet i sthlm ni som har lyckats?
Har ni några tips?
Kram till er allihopa!
Lägenhet innanför tullarna eller ute i förorten?
Det är ju svårare att få innanför tullarna men även ute i förorten, ex närförort är ju nästan lika svårt som innanför tullarna känns det som ibland.
Stod i bostadskön helt enkelt! Har stått i 6 år nu och nu kan jag få flera lägenheter i förorterna lätt!
Jo, har tyvärr inte stått så länge, 3 år så det blir lite svårare för min del.
Först till kvarn-lägenheter! Regga dig hos de kommunala bostadsbolagen som t ex Sollentunahem och privata värdar. Ring runt till privata värdar och fråga.
Jag hyrde först i andra hand och stod samtidigt i kö hos flera olika hyresbolag. Efter ett halvår fick jag förstahandskontrakt! (Inte i innerstan, där vill jag inte bo)
Vi har fått våra hyresrätter genom bostadsförmedlingen i Stockholm. Det tog 2 år för en tvåa i Bandhagen (år 2005, hyra 5.500kr) och 5 år för en tvåa i Sjöstan (år 2011, hyra 7.800kr). Vi var spekulanter nr. 4 i Bandhagen och nr. 12 i Sjöstan - så visst går det att få hyresrätter, men det är ju inte de billigaste!
kolla blocket på uthyres, fanns en hel del där.
Själv fick jag tag i min lägenhet via mitt jobb som företagslägenhet.
Så kolla om inte ditt jobb kan hyra en.tills du kommer upp på benen..
/ lycka till L
Ja det är klart det är typiskt.. men andra sidan hade man vetat allt här i livet s hade de ju inte vart s kul.. :D
MEn hur länge blir du hemma da?