• Anonym

Är jag smittfri nu? magsjuka

jag har haft magsjuka med kräkningar och diarré. Har knappt ätit något de här dagarna och därför inte haft någon avföring. Sista gången jag spydde och hade diarré var i onsdags. Men jag hade magknip fortfarande igår och svårt att äta mat. Är jag smittfri idag?

• Svar på tråden Är jag smittfri nu? magsjuka
  • IsDimma

Det borde du vara

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • zumba

48 Tim efter sista symtom brukar man säga för att vara säker ! O andra sida brukar man vara så trött o slut efter en magsjuka så man vilar bort ett par dagar efter o då är det ju lugnt !

• SweetLollo

Jag arbetar på förskola, vi brukar säga att barnen ska vara  hemma och symtomfria 48 timmar efter senaste kräkning för att vara säker.. Jag åkte på en rejäl magsjuka i onsdags kväll, och var dålig även på torsdag förmiddag.. Var kräkfri torsdag eftermiddag, men låg däckad i soffan hela torsdag kvällen, piggare igår och idag klättrar jag på väggarna, är rastlös och vill göra allt och lite till.. Magsjukan kom plötsligt på mig utan förvarning och ingen feber eller magont, bara illamående och det känns som att den var borta lika fort..  

• nozpa

72 rekomenderas för det mesta nu. Och har du haft diaré så smittar det längre än om du kräks. Kan smitta upp till en vecka. Fast det krävs ju att någon utsätts för dina bajsbakterier.
    Jag hade hållt på 72 timmar. Det är otroligt lättsmittat och ingen vill bli sjuk. 

• Ellikapellika

Här hemma kör vi på 72 timmar efter att man börjat äta normalt/fått tillbaka aptiten. Såklart ingen diarrè eller kräk heller under den tiden.

Svar på tråden Är jag smittfri nu? magsjuka