• Ingetalias

Familj har vänt mig ryggen

Hej!

Jag känner mig så himla ensam!
    Det finns en lång historia bakom, men mina föräldrar är inte riktigt kloka! De tror att de gör allt perfekt när egentligen min pappa är totalt frånvarande under hela uppväxten mentalt och har inte gjort annat än att kritisera och sur, medan min mamma är precis dom pappa överdrivet ytlig och ljuger hit och dit för hela familjen för att komma undan med diverse materialistiska saker som bilar, båtar, pälsar och dylikt! Hon ljuger om hennes uppväxt och om allt! Min bror som är 3 år äldre är likadan, han är cirka 28 år idag! För att bli älskad i min familj måste man följa deras orimliga krav.

Jag har verkligen försökt med dessa människor! Prata och ändra på mig, men inget går och jag går alltid på min mammas lögner om att denna gång kommer det vara annorlunda!

Förra året fick jag barn och på grund av att de inte tycker om min kille och mitt "sätt" har de vänt mig ryggen!

Trots att dem beter sig så dåligt så känner jag en saknad efter en familj!
    Känner mig ensam och sårad! Lämnad av dem igen efter att dem inte tycker om något jag gör!

Någon som varit i samma situation?

• Svar på tråden Familj har vänt mig ryggen
  • Sandritcha

Jag har inte varit i samma situation, men tråkigt att det blivit såhär! Jag kan inte förstå hur dom kan vända dig ryggen och allra minst inte heller när dom fått ett barnbarn.
    Mitt tips (om man nu kan svälja sin stolthet) är att skriva ett brev till din mamma där du förklarar hur du upplevt dom och hur dom behandlat dig, på så sätt så undviker man att det blir bråk när man står mun mot mun.
    Det tar för mycket energi att behöva tänka på sånt här.
    Visserligen har jag också haft mycket bråk och tjafs i min familj.. som tagit lång tid innan det blivit bra igen.. jag har varit trött på att alla i min familj vill lösa problemen till slut genom att glömma och låtsas som det aldrig hänt, det kan störa mig. Men om man nu blir sams igen så vet man var man står i alla fall och man får hålla så god min man kan.. tyvärr.
    Försök att koncentrera dig på din familj nu.. vet att du saknar dom andra, men nu har du din egen familj och vill dom inte vara delaktiga i den så är det deras förlust!!

Svar på tråden Familj har vänt mig ryggen