• Anonym (ledsen mamma)

yasmine p-piller noll sexlust???

Jag äter yasmin p-piller sen ca två år tillbaka (om man räknar bort graviditeten och amning) och nu orkar jag inte mer, har ingen sexlust alls vad jag än gör och därför tror jag att det är p-pillerna!
    Min sambo och jag bråkar nästan varje dag för att vi inte har sex, jag vill i huvudet men sen när han tar på mig så känner jag NOLL!
    Någon som känner igen sig och vad gjorde ni?

Jag älskar min sambo och tycker att han är det sexigaste som finns men saknar ju självklart sexet.
    Har funderat på att skita i p-piller helt för då är jag som man ska va, har lust och älskar att mysa med min kille.
    Här är problemet om jag inte äter p-piller, jag har/får en massa cystor på äggstockarna som är lika stora som pingisbollar, dom blir vätskefyllda och spricker (ont som FAN) och så håller det på.

Lite tips skulle va bra!
    Tack 

• Svar på tråden yasmine p-piller noll sexlust???
  • Anonym (ledsen mamma)
    lykantrophona skrev 2013-02-09 21:26:39 följande:
    Vad sägs om att diskutera med en läkare om detta? Kanske kan bli bättre om du byter sort.
    Ja självklart funderar jag på att göra det men det är helg så jag tänkte om någon hade lite tips inför läkarbesöket?
  • Anonym (Hm...)

Enligt studier så hjälper inte p-piller mot PCOS men läkarna är ju alltid så förtjusta att skriva ut dem...
    och en av de vanligaste biverkningarna med hormonella p-medel är ju bristande lust. Lyssna på Ligga med P3 
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5426170 

• Cheeses

Men om din kille vet om att du måste äta dessa p-piller och att de ger dig minskad sexlust varför är han inte förstående för att du inte har lust att ha sex då? Prata med honom så ska du se att han slutar bråka på dig för att han inte får sex av dig när han vet hur det ligger tll.

• Anonym (Hm...)

I Cochrane-rapporten dras slutsatsen att behandling med kombinerade p-piller inte har någon effekt på äggstockscystor som bedömts som funktionella. De flesta sådana cystor försvann spontant inom ett par månader med eller utan behandling. Cystor som inte försvann var oftast inte funktionella och krävde någon form av kirurgisk åtgärd.

Resultaten var entydiga trots att uppföljningstider (1–6 månader) varierade mellan studierna.
  • Anonym (ledsen mamma)

Tack! det ska jag göra :)

• Anonym (ledsen mamma)
    Anonym (Hm...) skrev 2013-02-09 21:43:18 följande:
    www.sbu.se/sv/Publicerat/Kommentar/Funktionel.../

Läkare och barnmorskor verkar vilja att alla ska äta p-piller. Vill de inte folk ska ha lyckliga förhållanden och njuta av sex?
    Och det är alltså tydligt att cystor inte ska behandlas med p-piller. Läs gärna studien ovan och skriv ut och ge till din läkare.... 
    Ja men det ska jag verkligen göra, dom har alltid sagt att p-piller stimulerar hormon balansen och därför mår man "bra"
  • Anonym (ledsen mamma)
    Cheeses skrev 2013-02-09 21:44:13 följande:

Men om din kille vet om att du måste äta dessa p-piller och att de ger dig minskad sexlust varför är han inte förstående för att du inte har lust att ha sex då? Prata med honom så ska du se att han slutar bråka på dig för att han inte får sex av dig när han vet hur det ligger tll.

Han vet det här och vi har prata så mycket om det!
    Han har sjukt stor sexlust och jag vill ju men känner inget så det är det som är jobbigt.
    Men sant, jag önskar att han hade lite mer förståelse så slipper jag ha dåligt samvete varje gång man säger nej.
  • Cheeses
    Anonym (ledsen mamma) skrev 2013-02-09 21:49:05 följande:
    Han vet det här och vi har prata så mycket om det!
    Han har sjukt stor sexlust och jag vill ju men känner inget så det är det som är jobbigt.
    Men sant, jag önskar att han hade lite mer förståelse så slipper jag ha dåligt samvete varje gång man säger nej.

Be honom läsa på om hur p-piller fungerar så kanske han förstår. Usch jag hatar killar som är så oförstående och bara tänker på sina egna behov. Finns faktiskt fina killar därute, även om de är i minoritet.
  • Anonym (ledsen mamma)
    Anonym (Hm...) skrev 2013-02-09 21:44:36 följande:

I Cochrane-rapporten dras slutsatsen att behandling med kombinerade p-piller inte har någon effekt på äggstockscystor som bedömts som funktionella. De flesta sådana cystor försvann spontant inom ett par månader med eller utan behandling. Cystor som inte försvann var oftast inte funktionella och krävde någon form av kirurgisk åtgärd.

Resultaten var entydiga trots att uppföljningstider (1–6 månader) varierade mellan studierna.
    Jag har haft PCOS i minst 6år sen dom gjorde undersökningen och det är ingen som sagt ett ord om att det går att fixa med kirurgisk åtgärd? det här måste kolllas upp.
  • Anonym (ledsen mamma)
    Cheeses skrev 2013-02-09 21:51:45 följande:

Be honom läsa på om hur p-piller fungerar så kanske han förstår. Usch jag hatar killar som är så oförstående och bara tänker på sina egna behov. Finns faktiskt fina killar därute, även om de är i minoritet.
    Gud va skönt att ha någon på sin sida när det gäller sexet, man känner sig så elak och dum när man säger nej. Men vem vill ha sex när man inte har lust? Ska ge honom en folder på PCOS och p-piller så kanske det går in lite längre.
  • Cheeses
    Anonym (ledsen mamma) skrev 2013-02-09 21:55:22 följande:
    Gud va skönt att ha någon på sin sida när det gäller sexet, man känner sig så elak och dum när man säger nej. Men vem vill ha sex när man inte har lust? Ska ge honom en folder på PCOS och p-piller så kanske det går in lite längre.

Känner du dig elak? Du behöver nog bättra på din självkänsla en aning vännen. Den som är elak i den här situationen är DIN SAMBO och INTE DU. Och din sambo som vill ha sex med dig då när du inte har lust tycker jag bara är avskyvärt! =(
  • Anonym (ledsen mamma)
    Cheeses skrev 2013-02-09 21:58:43 följande:

Känner du dig elak? Du behöver nog bättra på din självkänsla en aning vännen. Den som är elak i den här situationen är DIN SAMBO och INTE DU. Och din sambo som vill ha sex med dig då när du inte har lust tycker jag bara är avskyvärt! =(
    Va lättad jag känner mig! Tack! =)
    Ja jag är lite mesig och tror oftast att jag överreagerar eller överdriver, men han ska få läsa på och då blir nog våra diskussioner lättare och färre!
  • Cheeses
    Anonym (ledsen mamma) skrev 2013-02-09 22:01:22 följande:
    Va lättad jag känner mig! Tack! =)
    Ja jag är lite mesig och tror oftast att jag överreagerar eller överdriver, men han ska få läsa på och då blir nog våra diskussioner lättare och färre!

Be honom läsa tråden också! Tråkigt dock att någon annan behöver säga till dig att du inte är taskig eller elak när du nekar honom sex, det borde du förstå själv. Låter som om du har oerhört taskig självkänsla. Det är inte du som är elak!
  • Anonym (Gabby)

Jag kände precis så när jag åt p piller, blev liksom äcklad nästan när han tog på mig. Kunde tänka på sex och att det vore härligt, men kroppen var inte alls med på noterna. När jag slutade med p piller fick jag tillbaka lusten snabbt! Och det är klart att det inte är lätt att vara partner till nån som inte vill ha sex, sex är viktigt för förhållandet, men han ska ju inte bli förbannad på dig.

• Anonym (ledsen mamma)
    Anonym (Gabby) skrev 2013-02-09 22:38:49 följande:
    Jag kände precis så när jag åt p piller, blev liksom äcklad nästan när han tog på mig. Kunde tänka på sex och att det vore härligt, men kroppen var inte alls med på noterna. När jag slutade med p piller fick jag tillbaka lusten snabbt! Och det är klart att det inte är lätt att vara partner till nån som inte vill ha sex, sex är viktigt för förhållandet, men han ska ju inte bli förbannad på dig.
    Skönt att fler förstår än! Ibland känner man sig ganska ensam i den frågan!
Svar på tråden yasmine p-piller noll sexlust???