• Wavva81

Menieres sjukdom

Någon med Menieres? Känns som att jag är helt ensam med denna sjukt jobbiga sjukdom? Behöver dela erfarenheter och råd med andra i samma situation. Detta stör verkligen min vardag :( Hur gör ni för att må så bra som det bara går? Yrselattacker, illamående, det trycker så förbaskat i örat så ibland blir jag helt galen! Tinnitus, kan inte ligga på rygg utan att hela taket snurrar och jag blir "åksjuk" Finns det fler här ute? Jag blir galen! :( Mvh www.viktigawavva.blog.se

• Svar på tråden Menieres sjukdom
  • Jordgubben82

Hej! Ett sent svar, men jag har själv sökt hjälp inom vården i fyra år för att få hjälp men min yrsel och yrselattacker.
    Hur ser ett anfall ut för dig och mår du helt bra mellan anfallen.
    Dom tror nu att det är denna sjukdom jag har, men dom är inte säkra då mitt hörselprov är normalt, men dom vill ta ett under en attack.
    Hur fick du diagnosen?
    När jag får ett anfall så blir jag oftast jätte snurrig ett tag innan som kommer lite och går.
    Sen när anfallet kommer kan jag inte gå så yr jag är, behöver stöd in på tex toan. Mår jätte illa får springa på toan för magen kör igång, mitt blir värre när jag lägger mig ner måste sitta upp och bara stirra rakt fram.
    Detta håller i sig ca 6 timmar och dagarna efter har jag jätte problem med balansen.
    Jag har dagliga problem med balansen och blir lätt yr. När jag kör bil själv känns det bra, men när jag går av bilen gungar hela marken och det tar ett tag innan jag blir stabil igen :( blir jätte lätt åksjuk om jag inte får köra själv.
    Har dagligen tinnetus :( och alltid konstig känsla i örat precis som där är något i och ont i bland.
    Har du fått pröva något mot sjukdomen?
    MVH Helena

Svar på tråden Menieres sjukdom